KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
   2006/április
KRÓNIKA
• N. N.: Hibaigazítás
• N. N.: Képtávíró
• N. N.: A 37. Magyar Filmszemle díjai
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Hullámzó Balaton Játékfilmek
• Forgách András: Személyes kozmoszok Halász, Szemző, Szaladják – háromkirályok
• Vaskó Péter: Honderű Új filmvígjátékok
• Hirsch Tibor: Más a mese Kisjátékfilmek
• Báron György: Feltételes megállók, végállomások Dokumentumfilmek

• Lengyel László: Pókok és legyek Szabó István: Rokonok
• Gelencsér Gábor: Szegény barbárok Móricz-filmek
• Takács Ferenc: Szerelem és pénz Jane Austen-adaptációk
• Darab Ágnes Zsuzsa: Amikor kilóg az asztalláb Nevelőnők a filmvásznon
• Varró Attila: Fúriák az angolparkban A brit horror és a nők
• Köves Gábor: A változatosság kedvéért Ang Lee-portré
• Hahner Péter: A hőskor után Ang Lee: Túl a barátságon
• Molnár Gál Péter: Bolond világ A Marx fivérek
• N. N.: A Marx fivérek filmjei
MÉDIA
• Vízer Balázs: Póz, csajok, satöbbi A videoklip mesterei
• Reményi József Tamás: Hattyú és klitorisz Tévékritika
KRITIKA
• Dániel Ferenc: Az író mint társtettes Bennett Miller: Capote
• Stőhr Lóránt: A bírálás édes gyönyöre Bacsó Péter: De kik azok a Lumnitzer nővérek?
• Pápai Zsolt: Zsák a foltját Benoit Delépine – Gustave de Kervern: Aaltra
• Muhi Klára: Régi idők orosz focija Ifj. Alekszej German: Nagypályások – Garpastum
• Kriston László: „Amikor az ember még misztérium volt” Beszélgetés ifj. Alekszej Germannal
KÖNYV
• Palotai János: A pillanat embere Friedmann Endre albumai
LÁTTUK MÉG
• Ardai Zoltán: Az időjós
• Vincze Teréz: Mária Magdolna
• Horeczky Krisztina: A szavak titkos élete
• Mátyás Péter: A leggyorsabb indián
• Vízer Balázs: A belső ember
• Köves Gábor: Casanova
• Vízer Balázs: Pénz beszél
• Wostry Ferenc: Motel
• Horeczky Krisztina: Befejezetlen élet
• Kárpáti György: Rózsaszín párduc

             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Rossz szomszédság

Vajda Judit

Bad Neighborsamerikai, 2014. Rendezte: Nicholas Stoller. Írta: Andrew J. Cohen és Brendan O’Brien. Kép: Brandon Trost. Zene: Michael Andrews. Szereplők: Seth Rogen (Mac), Rose Byrne (Kelly), Zac Efron (Teddy), Dave Franco (Pete). Gyártó: Good Universe / Point Grey Pictures. Forgalmazó: UIP – Duna Film. Szinkronizált. 96 perc.

 

Legutóbb A csajok bosszújában láthattuk, hogy a hosszú évek óta a vígjátékok páriájaként tevékenykedő Adam Sandler védjegyének tekinthető aljahumort átvette egy szélesebb közönségnek szóló, szalonképesen induló komédia, méghozzá szőröstül-bőröstül. A Rossz szomszédság mindezt még azzal is megbolondítja, hogy két, korábban mereven elkülönített, egészen speciális szubzsánert boronál össze. A frissen családot alapított harmincas házaspár meséje a Judd Apatow nevével fémjelzett életszagú, életkezdési traumát vagy életközepi krízist megjelenítő vígjátékok alműfajába tagozódik, míg a szomszédjukba költöző egyetemi diákszövetség vad kanjai az enyhe coming of age-tanulsággal fűszerezett kolifilmekhez sorakoznak fel (felturbózva az utóbbi években drasztikusan elszaporodó bulifilmek idevágó jeleneteivel).

Mindez ugyanazt a célt szolgálná, mint a különböző ikonikus karaktereket vegyítő crossover-ek vagy a két erős világsztárt egymásnak eresztő alkotások taktikája: a célközönség maximalizálását. Vélhetően igen kicsinyke azonban az a közös metszet, akinek még – vagy egyáltalán – betalálnak a pukis-kakis poénok, ugyanakkor kíváncsiak a fészekrakási problémákra is. Pedig az alaphelyzet igazán kecsegtető, hiszen a „rossz szomszédság török átok” jelenségét nem csak Hollywood-Alsó lakosai érezhetik át, ahogy a felnőtt hősök ostoba elbizakodottságát és tenyérbe mászó, erőltetett jófejkedését, illetve a felnőni nem kívánó későkamaszok magabiztos műveletlenségét kifigurázó képsorok is egyszerre jól eltaláltak, életszerűek és kacagtatóak. A Rossz szomszédság azonban egészében nem elég átgondolt és következetes alkotás, a „tejfakasztós” jelenetért ráadásul már most bátran kioszthatjuk az év legocsmányabb és legízléstelenebb képsorának járó díjat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/06 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11897