KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
   2005/november
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• (X) : A Katapult Film Szinopszis-Pályázata 2005
• (X) : Művészfilmek a MTV-ben
• (X) : Filmhu filmklub

• Bikácsy Gergely: A holló hamvai Pasolini-feltámadás
• Kubiszyn Viktor: Szép fiúk a sikátorból Pasolini csórói
• Varró Attila: Arc, vonások nélkül Greta Garbo
MAGYAR MŰHELY
• Janisch Attila: Ráérő idő Film-óramű
• Horeczky Krisztina: Halálcsavar Beszélgetés Hajdu Szabolccsal
• Bori Erzsébet: Csonka történelem Beszélgetés Sára Sándorral

• Schreiber András: Para-univerzum A közép-európai sci-fi
FESZTIVÁL
• Vágvölgyi B. András: Shishido, a legnagyobb király! Udine
TELEVÍZÓ
• Barotányi Zoltán: Sztárgyár Média és hírnév
• Farkas László: Ipari képzene Indusztriál videók
KRITIKA
• Báron György: Bűnök és bűnhődések A gyermek
• Pápai Zsolt: Paradise Tourist Mennyország most
• Zoltán Gábor: Erotikus mintakollekció Erosz
• Bikácsy Gergely: Szindbád Amerikában Hervadó virágok
• Dániel Ferenc: Vérvonal Leszármazottak
LÁTTUK MÉG
• Hungler Tímea: Zsinóron
• Csantavéri Júlia: Hetedik nap
• Győrffy Iván: Pingvinek vándorlása
• Hámori Dániel: Dogora – Ázsia arcai
• Wostry Ferenc: Ördögűzés Emily Rose üdvéért
• Csantavéri Júlia: A ház kulcsai
• Turcsányi Sándor: Whisky

             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Lockout – A titok nyitja

Géczi Zoltán

Lockout – francia, 2011. Rendezte: James Mather, Stephen St. Leger. Szereplők: Guy Pearce, Maggia Grace, Peter Stormare. Forgalmazó: MediaPro. 91 perc.

Luc Besson szemérmetlenül újrahasznosította a Menekülés New Yorkból alapkonfliktusát, hozzácsapott egy derekas adag, klasszikus kultfilmekből elcsent jelenetet, szerződtetett egy eszményi főszereplőt (Guy Pearce), majd dolgát bevégezve elengedte a produkciót. Korai volt hátradőlni, mert a feltétlen bizalommal felruházott, a hollywoodi profik ligájába átigazolni kívánó James Mather–Stephen St. Leger rendezőpáros sajnálatos módon nem tudott felnőni az egyébiránt szörnyen szórakoztató és élvezetes feladathoz. A Lockout – A titok nyitja az explicit lenyúlások mellett is könnyen lehetett volna egy laza és menő, politikailag abszolút inkorrekt darab, a nyolcvanas évek akciófilmjeinek elbájolóan erőszakos parafrázisa, de a szerkezeti problémákkal küszködő forgatókönyv, a szörnyen gyatra vágás és a markáns rendezői koncepció hiánya miatt csak egy gyenge produkcióra futotta. Guy Pearce abszurd módon flegma badass-karaktere megpróbálja egybetartani a cselekményt, de a válogatott rosszarcokból álló ellenlábasok siralmasan unalmas figurák, a női főszereplő minden karizmát nélkülözően átlagos figura, a 95 perces játékidőt pedig nem tudták kellően izgalmas fordulatokkal tagolni az írók.

Simán összejöhetett volna egy nagyon szerethető film, ha a producer keményebb kézzel és élénkebb figyelemmel igazgatta volna a munkát, így azonban csak annyit lehet bizton megállapítani, hogy a Lockout kudarca az érthetetlenül nagyvonalú és oktalanul magabiztos Luc Besson kudarca, amit csakis Guy Pearce vagánysága emel ki az érdektelen filmek sorából.

Extrák: semmi.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2012/10 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11276