KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
   2005/május
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• N. N.: Bergman-leltár

• Kubiszyn Viktor: A Névtelen Ember Eastwood, a desperado
• Nevelős Zoltán: A Magnum erejével Piszkos Harry-verziók
• N. N.: Eastwood, a zsaru
• Géczi Zoltán: Időn túli karrier Eastwood estéje
• Jaksity György: A társasági lény A vállalat
• Mihancsik Zsófia: Világok harca Globál-dokumentumok
• Pápai Zsolt: Bolond Pierrot Hollywoodba megy Az Álomgyár lázadói
• N. N.: Paul Schrader
• Teszár Dávid: Tokió sötétben Shinya Tsukamoto
MAGYAR MŰHELY
• Kemény György: A szememen át Kovásznai György filmfestményei
• Schreiber András: Egy boldog ember Káldy-körkép
TELEVÍZÓ
• Kolozsi László: Smink nélkül Kultúra a képernyőn

• Bársony Éva: Pornó és mártírium Berlin
• Karátson Gábor: Örökbefogadott filmek Belső-Ázsiai mozgókép
MULTIMÉDIA
• Sebő Ferenc: Az akció vége Half-Life 2
KRITIKA
• Stőhr Lóránt: Egyszeregy 5x2
• Vaskó Péter: Tőrbe csalva A Repülő Tőrök Klánja
• Bayer Antal: Moebius a vadnyugaton Blueberry
LÁTTUK MÉG
• Ádám Péter: Mint egy angyal
• Győrffy Iván: Genezis
• Vízer Balázs: 36
• Vaskó Péter: Constantine, a démonvadász
• Vajda Judit: Kacsaszezon
• Köves Gábor: A titkos ajtó
• Strommer Nóra: Japán szerető
• Ardai Zoltán: Hiúság vására
• Bori Erzsébet: Egy mukkot se!

             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Luxusbordély Párizsban

Harmat György

A filmnek ezt az alcímet adhatnánk: hogy fest a 30-as évek és a második világháború története egy luxusbordélyból nézve? Nem rosszul, mindenesetre szépen van fényképezve. Vagy: hogyan lesz egy közönséges, bár ambiciózus utcalányból a legelőkelőbb párizsi bordély madame-ja, egy egyszerű lyoni fiatalemberből pedig miniszteri titkár, képviselő, a Népfront lelkes híve és ellenálló (ebben a sorrendben)? Könnyedén, simán, elegánsan, nagyobb zökkenők nélkül.

Nem csoda, hiszen a film alkotói kövezték ki útjukat sztereotip jellemekkel, szituációkkal és képsorokkal. Az utóbbira kiváló példa a következő – „roppant újszerű” – képváltás: pezsgősüveg pukkanása után háborús puskalövés. Találunk persze ennél érdekesebb jelenetet is: például nyilvánosházi sztrájk a rövidebb munkahétért, több bérért és fizetett szabadságért. A Prostituáltak Szakszervezetének megalakítására azért nem kerül sor, bár a sztrájk sikerrel zárul.

A film felszínes történelmi-politikai tanfolyam, nézhető és meglehetősen szellemes szituációkban feloldva, az eredetiség jelei nélkül. Siker lesz.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/11 39. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7661