KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
   2005/március
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• (X) : Mediawave ’2005

• Horeczky Krisztina: Retró, posztmodern, high-tech Fiatal operatőrök Budapestről
• Kubiszyn Viktor: Virtuálváros Budapest és a fiatal film
MAGYAR MŰHELY
• Reményi József Tamás: Valamit kezdeni Sorstalanság
• Muhi Klára: Párbeszéd és svédcsavar Herskó János filmjei
• Fésős András: Aczéltelefonok Beszélgetés Herskó Jánossal

• Köves Gábor: Hollywood ostora Howard Hughes csodálatos élete
• Schubert Gusztáv: Legek ura Aviátor
• Kolozsi László: Bűnbeesés után Japrisot mozija
• Juhász Balázs: Silencio Lynch-hangulat
• Bori Erzsébet: Kinézni a fejünkből Verzió emberjogi fesztivál
• Bán Zoltán András: Éles fény Susan Sontag: A szenvedés képei
TELEVÍZÓ
• Vaskó Péter: A tárgyak cirkusza Széljegyzetek a reklámkultúrához
ANIMÁCIÓ
• Csillag Márton: Priit és most AniFest 2.
• Kemény György: Józsefvárosi távlatok Nyócker-stíl
KRITIKA
• Báron György: Nyáron, görögbe Csudafilm
• Kolozsi László: Matracsír Belső tenger
LÁTTUK MÉG
• Nevelős Zoltán: Utolsó élet az univerzumban
• Bori Erzsébet: Bűnök
• Vincze Teréz: A kis virtuóz
• Kárpáti György: Fűrész
• Kolozsi László: Anya és a szerelem
• Csantavéri Júlia: Éjfél után
• Kolozsi László: Egy hulla, egy falafel és a többiek
• Csillag Márton: A por
• Ardai Zoltán: Kerülőutak
• Teszár Dávid: Átok

             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Kárhozott szeretők

Herpai Gergely

Ask the Dust – amerikai, 2006. Rendezte és írta: Robert Towne. Kép: Caleb Deschanel. Zene: Ramin Djawadi, Heitor Pereira. Szereplők: Colin Farrel (Arturo Bandini), Salma Hayek (Camilla Lopez), Donald Sutherland (Hellfrick), Eileen Atkins (Mrs. Hargraves). Gyártó: Paramount. Forgalmazó: Best Hollywood. Feliratos. 117 perc.

 

John Fante Depression Era című regényéből készült filmben Colin Farrell egy fiatal, ambiciózus, de annál szegényebb írót alakit, aki a 30-as évek Los Angelesében egy szállodai szobában tengeti életet, mígnem össze nem hozza a sors Camillával, a tüzes és gyönyörű mexikói felszolgálólánnyal (Salma Hayek).

Habár a történet eleinte érdekesen indul, sok furcsa figurával és szituációval, az izgalmasnak tűnő szálak végül nem vezetnek sehová, csak egy banális és semmitmondó szerelmi viszonyba. Pedig a feszült jelenetek még csak nem is hiányoznak a filmből, láthatunk éjszakai meztelen fürdőzést a viharos tengerben, egy váratlan földrengést, egy veszélyesnek tűnő szerelmi viszonyt Bandini és egy eltorzult testű femme fatale között, de végül az összes helyzet a lehető legsablonosabb módon zárul. Bandini motivációi és cselekedetei egyre érthetetlenebbek, és Colin Farrell szokásos négy-öt sztenderd arckifejezése, illetve a rosszul megírt forgatókönyv kevés ahhoz, hogy legalább a film végére megértsük, miért viselkedett sokszor oly kegyetlenül és bosszantóan ostobán Camillával a férfi. Az egyetlen, aki miatt érdemes megnézni a filmet, az Salma Hayek a büszke, de sebezhető mexikói lány szerepében.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2006/10 59-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8830