KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
   2005/január
KRÓNIKA
• A szerkesztőség : A Filmvilág pályázata Eredményhirdetés
ANIMÁCIÓ
• Hirsch Tibor: Kellesz! Disney gyermekei
• Csillag Márton: Rajzold újra, gép! Animáció új dimenzióban

• Varró Attila: A Hatlövetű jegyében Film noir: menekülő szerelmesek
• Kolozsi László: Szabadság, szerepek Bolond Pierrot
• Stőhr Lóránt: Ködlovagok A miskolci bonniésklájd
AMERIKAI FÜGGETLENEK
• Köves Gábor: Kék bársonyos forradalom Jarmuschtól Tarantinóig
• Schreiber András: Fekete sereg A blaxploitation története
• Strausz László: A bőrszín ára Blaxploitation: a fekete gazdaság
MAGYAR MŰHELY
• Stőhr Lóránt: Intés a túlpartról Beszélgetés Szaladják Istvánnal
• Szaladják István: Bíbortekercs Filmnovella

• Kubiszyn Viktor: Szellem a rendszerben Kiyoshi Kurosawa
• N. N.: Kiyoshi Kurosawa
KÖNYV
• Kelecsényi László: Amerikából jött 1001 film, amit látnod kell, mielőtt meghalsz
KRITIKA
• Hungler Tímea: No man est omen Állítsátok meg Terézanyut!
• Kolozsi László: Esztrád nélkül Zsiguli
• Takács Ferenc: A hasznos és a szép Vera Drake
• Vágvölgyi B. András: Utánuk a Kánaán A bőség földje
• Bori Erzsébet: Balkáni vér Az élet egy csoda
• Muhi Klára: Dogma-duellum Öt akadály

• Kubiszyn Viktor: Fékezett habzás Reklámzabálók éjszakája
LÁTTUK MÉG
• Korcsog Balázs: A kilencedik nap
• Pápai Zsolt: Luther
• Strausz László: Nagy Sándor, a hódító
• Mátyás Péter: Véget vetni minden háborúnak
• Kovács Marcell: Tapló télapó
• Csillag Márton: Özönvíz
• Ádám Péter: 80 nap alatt a föld körül

             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Csókok és gólok

Csiger Ádám

La gran familia española – spanyol, 2013. Rendezte és írta: Daniel Sánchez Arévalo. Kép: Juan Carlos Gómez. Zene: Josh Rouse. Szereplők: Verónica Echegui (Cris), Antonio de la Torre (Adán), Quim Gutiérrez (Caleb), Patrick Criado (Efraín). Gyártó: Atípica Films / Mod Producciones / Anena 3 Films. Forgalmazó: Cirko Film Kft. Feliratos. 100 perc.

Daniel Sánchez Arévalo negyedik nagyjátékfilmjét a Hét menyasszony hét fivérnek nyitó és záró képsorai foglalják keretbe. Előző mozija, a Laza esküvő három unokatestvér, a Csókok és gólok öt fivér története, akiket apjuk kedvenc filmje után (abc sorrendben, bibliai nevekre) keresztelt el. Az író-rendező nem csak színészeket hoz vissza korábbi filmjeiből, bonyodalmakat is: a legifjabb fivér gyerekkori szerelmét készül feleségül venni a 2010-es labdarúgó világbajnokság döntője napján, az elidegenedett nagycsalád újraegyesülése viszont titkokról és hazugságokról rántja le a leplet.

A Csókok és gólok úgy viszonyul a megidézett ó-hollywoodi klasszikushoz, ahogy a Játszd újra, Sam! a Casablancához. A családfő az álomgyári musical mintájára képzelte el a família jövőjét, ehelyett ő és fiai hasonló karakter-ívet járnak be, mint a direktor korábbi mozijainak hősei. Felnőtté válásukkal csalódnak gyerekkori ideáljaikban és ideáikban (szerelem, házasság, család), de a zord valóságba való beletörődés helyett végül mégis megvalósítják álmaikat, a maguk tökéletlen, kisszerű, hamis módján. Minderre a posztmodern zsánerfilm (elő)története is rímel: az idealista, eszképista klasszicizmust felváltó kiábrándult, realista modernizmus után auteur-ök önironikus vígjáték-parafrázisok formájában játsszák újra kedvenc klasszikusaikat. A rendező szerzőisége ebbe az irányba tart: első két filmje, a Sötétkékmajdnemfekete és a Kövéren szép az élet elsősorban drámák, csak aztán komédiák, viszont tarantinós romkommal folytatta (Laza esküvő). A fősodor bevételére tett erőfeszítésében viszont ezúttal túllő a célon. Előző filmjével Almodóvar és Amenábar előtt tisztelgett, most a spanyol válogatott előtt hajt fejet; a szappanoperás, melodrámai premissza a nők, a sportfilmes szál a focirajongók és a spanyol nagyközönség bevonzását szolgálja.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/01 56-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11627