KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
   2004/szeptember
• Vaskó Péter: Minotaurusz-rend Titkos társaságok
• Beregi Tamás: A király álma Arthur-legendárium
• Kubiszyn Viktor: Kémiai menyegző Az okkult film
• Molnár Gál Péter: Orfeusz alászállt Marlon Brando
• N. N.: Marlon Brando (1924–2004)
MAGYAR FILM
• Hirsch Tibor: Csak a húszéveseké… Fiatal film
• Varga Balázs: Egyről a kettőre Török Ferenc: Szezon

• Fekete Ibolya: „Kívül van a történelmen” Holocaust és mozgókép
• Kemény György: Halál-klip Auschwitz Album
TELEVÍZÓ
• Dániel Ferenc: Aranylábak A berni gyász
DVD
• Pápai Zsolt: Missouri, kolorlokál Vincente Minelli: Találkozz velem St. Louisban
KRITIKA
• Bikácsy Gergely: Nevető viaszarcok Pedro Almodóvar: Rossz nevelés
• Vágvölgyi B. András: Kampányfilm Michael Moore: Fahrenheit 9/11
• Muhi Klára: Euroszkeccs Európai víziók
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Terminál
• Vincze Teréz: Az élet nélkülem
• Nevelős Zoltán: McDagadsz
• Pápai Zsolt: Carandiru
• Vaskó Péter: A hazugsággyáros
• Varró Attila: A sötétség krónikája
• Hungler Tímea: Garfield
• Köves Gábor: Az igazi szőke
• Dóka Péter: A semmi

             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Rosszbarátok

Alföldi Nóra

Big Nothing – amerikai–kanadai, 2006, Rendezte: Jean-Baptiste Andrea. Szereplők: David Schwimmer, Simon Pegg, Alice Eve. Forgalmazó: Forum Home Entertainment. 86 perc.

 

Úgy tűnik, hogy a rőt hajú Simon Pegg (Haláli hullák hajnala, Vaskabátok) jelenléte egy filmben mára speciális minőséget garantál. A szinte minden műfajra kiterjedő kreditképessége szeretetreméltóan kisstílű karakterében, valamint zsánerközi humorfutár mivoltában keresendő. Pegg lassan, de biztosan népszerű importcikké avanzsál – így viszi el a hátán ezt a kanadai–angol koprodukcióban készült fekete komédiát.

Charlie, a jobb napokat látott író és Gus lúzerként tengeti napjait a helyi telefonos ügyfélszolgálat-centerben, és feszültség levezetésként trágár beszólásokkal zrikálja a segítségre szoruló klienseket. Amikor egy baki miatt elveszítik állásukat, Gus előáll a nagy ötlettel: úgy szerezzenek pénzt, hogy zsarolják meg kisvárosuk pornófüggő plébánosát. Az ártalmatlannak tűnő csíny perceken belül egy, a Coen fivéreket idéző, abszurd és felfejthetetlen bűntény-láncolatot generál, melyben a fordulatok, a hamis identitások és a véletlenek száma nagyjából megegyezik a jelenetek számával. A vizuálisan kissé steril filmben a feszültséget a tempó diktálja, a cselekmény fonákságainak frusztráló hatását pedig pajkos kikacsintások oldják (a klasszikus A Thomas Crown-affértól kezdve a Mementóval bezárólag), melyek üdén átszínezik az itt-ott neo-noirba hajló, kellemes szituációs komédia hangulatát.

Extrák: semmi.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2008/01 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9219