KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
   2004/július
KRÓNIKA
• N. N.: Rökk Marika (1914-2004)

• Ardai Zoltán: Negyedik típusú találkozások Jazz és film
• N. N.: Jazzfilmek
• Mátyás Péter: Éjféli szimfónia Jazz-dokumentumok
• Takács Ferenc: Mámor és hamvazószerda Fitzgerald, a jazzkorszak krónikása
MAGYAR MŰHELY
• Bori Erzsébet: Nehéz fiúk klubja Beszélgetés Tarr Bélával
• Szőnyei Tamás: A megvilágosodott Beszélgetés Szemző Tiborral
• Antal István: Lázad a rajz Reisenbüchler Sándor (1935-2004)

• Nevelős Zoltán: Rosszak és csúfak Euro-western
• N. N.: Eurowestern
• Géczi Zoltán: A komponista, aki lelőtte az éneklő cowboyt Morricone westernzenéi
• Kubiszyn Viktor: Közösség elleni izgatás Kult-western: Délidő
HORROR
• Varró Attila: A mi húsunk Zombi genezis
• Hungler Tímea: Halvajárók Romero zombifilmjei
• N. N.: Zombik a vásznon (válogatás)
• Herpai Gergely: Gonosz halottak Zombik a számítógépben
KÖNYV
• Takács Ferenc: Félközelben Magyar filmtörténet – angol optikával
• Veress József: Lengyel-magyar Encyklopedia Kina
FESZTIVÁL
• Matyasovszki József: A szabadgondolkodás plebejus luxusa Hajdúböszörmény
DVD
• Pápai Zsolt: Kertvárosi gótika Peter Bogdanovich: Célpontok
KRITIKA
• Vágvölgyi B. András: Társutasfilm retróhangulatban Comandante
• Vaskó Péter: Egy amerikai Páriszban Trója
LÁTTUK MÉG
• Tosoki Gyula: Betörő az albérlőm
• Köves Gábor: Wilbur öngyilkos akar lenni
• Pápai Zsolt: Zseton és beton
• Vaskó Péter: Időzavarban
• Varró Attila: Örökség
• Hungler Tímea: A holtak hajnala
• Kis Anna: Chouchou
• Dóka Péter: Shrek 2
• Nevelős Zoltán: A szem

             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A specialista

Bíró Péter

A Stallone-életmű egyike azon szomorú életműveknek, amelyek nem épülnek, gazdagodnak az idővel, hanem csupán terebélyesednek. Pedig ő is új utakat keres, ebben a filmben például a tőle megszokott, gyakorlatilag beszédképtelen, döbbenetes fizikai képességekkel megáldott, az úgymond jó ügy érdekében szívesen, nagy kedvvel gyilkoló, imbecillis rendőr vagy katona figurájával való szákításig is eljut. Leszámítva egyetlen végignézhető művét, a Rocky I.-et és annak nézhetetlenné butuló folytatásait, valamint leírhatatlan vígjátéki próbálkozását, mindig is makacsul ragaszkodott a kétkezi emberölés motívumához. Ezúttal a gyilkolásnak az előzőekhez képest már-már intellektuális módját választja: egy olyan tűzszerész specialistát alakít, aki zseniális bombáival még a legyet is röptében… Apropó! Nem emlékszem rá, hogy valaha is előfordult volna vele a filmvásznon, de most szeretkezik (Sharon Stone-nal nem nagy vicc), és bár az egész egy body building bemutatóra emlékeztet leginkább, nem lehet nem észrevenni, hogy a halál, a gyilkolás mellé új elemként belépett a szex is.

Mi jöhet még? Az örök rivális, Arnold Schwarzenegger legújabb filmjében (a Juniort hamarosan nálunk is vetítik) kismama szerepben tűnik föl. Stallone talán már várja a hármasikreket.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1995/01 63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=88