KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
   2004/április
KRÓNIKA
• N. N.: A 35. Magyar Filmszemle díjai
• N. N.: 8. Francia filmnapok az Unifrance Film International és az Upperstudio szervezésében
• N. N.: Képtávíró
FILMSZEMLE
• Gelencsér Gábor: Árnyékvilág Játékfilmek
• Muhi Klára: Fölösleges bátorság Beszélgetés Herskó Jánossal
• Varga Balázs: Rövidre vágyva Kisjátékfilmek
• Bori Erzsébet: Mindennapi tabuink Dokumentumfilmek
TELEVÍZÓ
• Rádai Eszter: Adáshiba Közszolgálati televíziózás
• Rádai Eszter: Elnézett milliárdok
• Schubert Gusztáv: Magyar plazma Magántévék, közerkölcsök

• Horváth Antal Balázs: Gonoszság-kurzus Neil LaBute
• Stőhr Lóránt: Az ellenállás tragikomédiája Jean-Pierre Melville
• Kubiszyn Viktor: A halál kék angyala A szamuráj
KULTUSZMOZI
• Géczi Zoltán: Katódsugár Misszió Videodrome
• N. N.: Cronenberg a Filmvilágban
KRITIKA
• Szilágyi Ákos: Gömbfilm Visszatérés
• Hirsch Tibor: Vész-kijárat A mohácsi vész
• Takács Ferenc: Szomorú játék Montecarlo!
• Ágfalvi Attila: Múlt, nincs Mélyen őrzött titkok
• Stőhr Lóránt: Szívem visszahúz Getno
DVD
• Pápai Zsolt: Fekete, fehér, igen, nem Delmer Daves: Sötét átjáró
LÁTTUK MÉG
• Pápai Zsolt: A kiskirály
• Győrffy Iván: Bodysong
• Vaskó Péter: Ítélet eladó
• Mátyás Péter: Ház a ködben
• Nevelős Zoltán: Oké
• Varró Attila: Gothika
• Kovács Marcell: Underworld
• Dóka Péter: Minden végzet nehéz
• Kolozsi László: Vodka Lemon

             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A Wall Street pillangói

Huber Zoltán

Hustlers – amerikai, 2019. Rendezte: Lorene Scafaria. Írta: Jessica Pressler cikkéből Lorene Scafaria. Kép: Todd Banhazi. Szereplők: Jennifer Lopez (Ramona), Constance Wu (Destiny), Julia Stiles (Elizabeth), Mette Towley (Jusitce). Gyártó: Annapurna Pictures / Gloria Sanchez Production. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 110 perc.

 

A pénzvilág alfahímeit kifosztó sztriptíztáncosnők sztorijánál aktuálisabbat manapság kitalálni sem nagyon lehetne. A valós események ihlette film a sorsát kézbe vevő „erős nő” ideáját csomagolná vagány műfaji köntösbe, de az üzenet kézbesítése közben pont a karaktereiről feledkezik meg. Habár az alkotói szándékkal maximálisan egyet kell érteni, a túlzott artikuláció gyakran a célzottal ellentétes hatást kelt. Az árnyalt figurák helyett élő-beszélő példázatokat kapunk, a történetet pedig mintha a vaskos tételmondatokért mesélnék el nekünk. Például hogy Amerika - sztriptízbár. A keményen dolgozó, egyedülálló nőkről nagyjából annyit tudunk meg, hogy szeretnének függetlenek lenni és jó sok luxusterméket vásárolni. Az ázsiai, a latin, az afro-amerikai és a „white trash” hölgyek, ugye értjük, nővérként mutatkoznak be és mivel kizárólag a 2008-as gazdasági válság WASP-férfi felelőseit drogozzák be, minden rendben.

A film nemcsak a figurák jellemvonásaival és motivációival, de az egymáshoz és a tettükhöz való viszonyukkal is adós marad. Bár a női szerepek ellentmondásai, a showbiznisz és a pénzügyi szektor párhuzamos látszatvilágai is izgalmas témák lehetnének, az alkotók szimpla dekorációként használják ezeket. A neonfényes New York-i lokálok képei Martin Scorsese stílusát idézik, valahol a Nagymenők és a Casino vidékén, a bűn és az éjszaka szédítő sötét mélységei nélkül. A táncos jelenetek ellenben látványosak, a film fő attrakciója pedig egyértelműen Jennifer Lopez. Az önmagát még a világhír tetőfokán is egyszerű lakótelepi csajsziként pozícionáló veterán popsztár már csak azért is tökéletes választás a csapatot vezető dörzsölt díva szerepére, mert nyilván tökéletesen átérzi, milyen a közönség előtt pénzért táncolni. A karizmatikus Lopez pontos alakítása érezhetően személyes, ami nemcsak a rajongóinak okozhat kellemes perceket.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/10 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14296