KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
   2004/március
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró

• Takács Ferenc: Az árulás szelleme Kazan és démonai
• N. N.: Elia Kazan filmjei
• Dániel Ferenc: Csillagos-sávos paranoia McCarthy és kora
• Strausz László: Kép és bűnhődés Hollywood cenzorai
MAGYAR MŰHELY
• Horeczky Krisztina: Sorsok a szeren Beszélgetés drogról és filmekről
• Gelencsér Gábor: Ember-tan Az igazság napszámosa
• N. N.: Ember Judit dokumentumfilmjei
• Murai András: Emlékezünk, tehát vagyunk Befejezhetetlen múlt
HORROR
• Varga Zoltán: Óh, irgalom anyja! Családi horror
• Varró Attila: A testrabló támadása Cronenberg parazitái
KULTUSZMOZI
• Kubiszyn Viktor: A félelem csak álom Charles Laughton: A vadász éjszakája
KRITIKA
• Reményi József Tamás: Szólva lett Magyar szépség
• Vaskó Péter: Humor és Magor Magyar vándor
• Pápai Zsolt: Mese hallal Nagy hal
• Ágfalvi Attila: Egy kaliforniai hihetetlen kalandjai Pesten Mix
• Vágvölgyi B. András: Japánóra Elveszett jelentés
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Hideghegy
• Köves Gábor: Lebegés
• Nevelős Zoltán: Torremolinos 73
• Pápai Zsolt: A felejtés bére
• Köves Gábor: Az utolsó szamuráj
• Kis Anna: Ikrek
• Varró Attila: Ördögi színjáték
• Herpai Gergely: Vas
• Tosoki Gyula: A pillangó
• Kovács Marcell: Nem félek

             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Váratlan szerelem

Báron György

 

„Hiszen, ha legalább rossz lenne!” – sóhajt föl bizonyos filmek láttán a meggyötört kritikus, aki, vámpírtermészetű foglalatosságát űzvén, kétféle filmben lát örömet: a jóban és a rosszban. Mert mindkettő remek alkalmat kínál a kritikusi elmeél megcsillogtatására. De mit kezdjen azokkal az opuszokkal – s alighanem ezek vannak többségben –, amelyek sem nem igazán sikerültek, sem nem igazán csapnivalóak. Egyszerűen tulajdonságok nélküliek, és eképpen mintha nem is léteznének. A Váratlan szerelem című görög filmről például semmi rossz nem mondható el. És semmi jó sem. Olyan jellegtelen, akár a címe. Férjes asszony és nős férfi szerelme. Megismerkedés, lopott szeretkezések, andalgások Lisszabon tengerpartján, Európa legnyugatibb csücskében. A férfi sikeres, az asszony szép, Lisszabon hangulatos, a színek és a fények bódítóak. Semmi sem hiányzik ebből a filmből. Ki tudja, mitől nem jó vagy rossz. Végig lehet nézni és ott is lehet hagyni. Mindegy.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1988/08 55-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4973