KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
   2004/március
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró

• Takács Ferenc: Az árulás szelleme Kazan és démonai
• N. N.: Elia Kazan filmjei
• Dániel Ferenc: Csillagos-sávos paranoia McCarthy és kora
• Strausz László: Kép és bűnhődés Hollywood cenzorai
MAGYAR MŰHELY
• Horeczky Krisztina: Sorsok a szeren Beszélgetés drogról és filmekről
• Gelencsér Gábor: Ember-tan Az igazság napszámosa
• N. N.: Ember Judit dokumentumfilmjei
• Murai András: Emlékezünk, tehát vagyunk Befejezhetetlen múlt
HORROR
• Varga Zoltán: Óh, irgalom anyja! Családi horror
• Varró Attila: A testrabló támadása Cronenberg parazitái
KULTUSZMOZI
• Kubiszyn Viktor: A félelem csak álom Charles Laughton: A vadász éjszakája
KRITIKA
• Reményi József Tamás: Szólva lett Magyar szépség
• Vaskó Péter: Humor és Magor Magyar vándor
• Pápai Zsolt: Mese hallal Nagy hal
• Ágfalvi Attila: Egy kaliforniai hihetetlen kalandjai Pesten Mix
• Vágvölgyi B. András: Japánóra Elveszett jelentés
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Hideghegy
• Köves Gábor: Lebegés
• Nevelős Zoltán: Torremolinos 73
• Pápai Zsolt: A felejtés bére
• Köves Gábor: Az utolsó szamuráj
• Kis Anna: Ikrek
• Varró Attila: Ördögi színjáték
• Herpai Gergely: Vas
• Tosoki Gyula: A pillangó
• Kovács Marcell: Nem félek

             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Üldözési mánia

Mátyás Péter

 

Az Airport! és a Csupasz pisztoly rendezõje, Jerry Zucker új opusában az egyik Las Vegas-i kaszinó tulajdonosa őrült játékot eszel ki. Az új-mexikói Silver City csomagmegőrzőjében kétmillió dollárt tartalmazó bőröndöt helyeznek el, és a kisorsolt hat játékos közül az nyer, aki a leggyorsabban teszi meg a csaknem ezer kilométeres távolságot. Szabályok nincsenek, a résztvevők utazhatnak autón és vonaton, sőt helikopteren is, küzdhetnek egyedül vagy családtagjaik segítségével. Az ötlet visszaköszön a Nyolcvan nap alatt a Föld körül és a Verseny a javából című filmekből, nélkülözve ezek eleganciáját és báját. Zucker munkája ugyanis az önkívületig fokozza a pénz utáni hajszát, hogy elfeledtesse velünk a forgatókönyv mesterkéltségét és logikai bukfenceit. Ebben a rohanásban a bohózat elemei előre kiszámíthatóak és másodkézből valók, a viccek és vizuális gegek pedig sekélyesek és egyhangúak. A humor sortüze ezért inkább ellaposítja a filmet, megöli maradék érdeklődésünket. A sztárok is csődöt mondanak, Rowan Atkinson (Mr. Bean) mulatságos járása és arcjátéka már a könyökünkön jön ki, de a Monty Python társulat egykori tagja, John Cleese is méltatlan hírnevéhez. A néző kevés inspirációt kap a nevetésre, kivéve azt a jelenetsort, amikor az egyik versenyző, a zsidó családfő újfasiszták által fenntartott múzeumba téved, majd innen elmenekülve, Hitlernek maszkírozva betoppan a második világháborús veteránok ünnepségére. Az effajta szellemességből több kellett volna a sikerhez, mert az infantilis rajzfilmből, a Flúgos futamból átvett heves ütlegelések vagy idétlen vihorászások csak növelik csalódottságunkat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/03 59-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2496