KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
   2003/december
KRÓNIKA
• N. N.: 13. Európa Filmhét
• Báron György: Elia Kazan (1909-2003)

• Földényi F. László: Női Krisztusok Lars von Trier hősnői
• Varga Balázs: A kolorádói krétakör Dogville
• Kriston László: Színpadra húzva Beszélgetés Lars von Trierrel
• Vágvölgyi B. András: Az életműépítő és a szerelmes Kill Bill
• Forrai Krisztián: Bang, bang Tarantino-zene
• Strausz László: Hongkongi kapcsolat Kelet, nyugat akcióban
• Strausz László: Ázsia idézőjelben
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Szellemmozi Velence
• N. N.: A 60. velencei filmfesztivál díjai
LÁTTUK MÉG
• Ádám Péter: A megtalált idő
• Pápai Zsolt: Anya
• Köves Gábor: Grazia szigete
• Vaskó Péter: S.W.A.T.
• Kis Anna: Tokiói tortúra
• Kovács Marcell: Volt egyszer egy Mexikó
• Hungler Tímea: Holdfényév
• Köves Gábor: Kapitány és katona
• Vajda Judit: A tenger
• Csillag Márton: Igazából szerelem

             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Műkincshajsza

Géczi Zoltán

Sap ji sang ciu/Chinese Zodiac – kínai, 2012. Rendezte: Jackie Chan. Szereplők: Jackie Chan, Oliver Platt, Qi Shu. Forgalmazó: Universal. 109 perc.

 


Jackie Chan számára elfogadhatatlan a visszavonulás gondolata; teljes felnőtt életét a filmszakmában töltötte, vagy forgatást készített elő, vagy kamera előtt dolgozott, vagy filmet promótált, szívét és lelkét, számos alkalommal vérét is adva a szórakoztatás szent ügyéért. A 2000-es években bemutatott, komolyabb hangvételű produkciók (Shaolin, 1911) után, immáron hatvanhoz közeledvén idézte meg a hosszú karrierje egyik csúcsát jelentő Istenek fegyverzete-sorozatot, miközben produkciós világrekordot állított fel: a Műkincshajsza kreditlistáján nem kevesebb, mint tizenöt alkalommal kerül említésre a neve, íróként, rendezőként, főszereplőként, akciókoreográfusként, zeneszerzőként s még megannyi poszton tett számottevő erőfeszítéseket az ily módon one man shownak tekinthető kalandfilm sikeréért.


Az egzotikus helyszíneken játszódó, Európa és Ázsia között ingázó cselekmény tipikus JC-forgatókönyv: infantilis helyzetkomikum és merész akció keveredik, bár a védjegyszerű kaszkadőrmunka hősünk előrehaladott korából adódóan sem olyan vad és sodró, mint a két évtizeddel korábbi filmekben, ahogy a harci jelenetek dinamikája is szelídebb. Az elrabolt kínai műkincsek visszahonosításáért síkra szálló mestertolvaj és csapata története nem nélkülözi a jól megszokott, szögegyszerű erkölcsi tanulságokat, miközben a több nyelven beszélő nemzetközi stáb direktoraként a globális filmpiac elvárásainak is szorgalmasan igyekszik megfelelni. Kérdéses, hogy a kortárs akciófilmek világában bájosan anakronisztikus, naiv komédiázás mennyire képes megszólítani a nyugati közönséget, de JC legendájának kikezdhetetlenségét példázza, hogy az ázsiai rajongók lankadatlan szeretete önmagában is bőséggel elég volt a dörgedelmes kasszasikerhez.


Extrák: semmi.



A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/09 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11715