KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
   2003/szeptember
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Molnár Gál Péter: Katherine Hepburn (1907-2003)

• Takács Ferenc: Az újbeszéltől a reality show-ig George Orwell és a film
• Varró Attila: Hitlergyőz Náci disztópiák
• Kolozsi László: Hivatali apokalipszis Kultuszmozi: Brazil
MAGYAR MŰHELY
• Bori Erzsébet: Talált bűn Beszélgetés Janisch Attilával
• Muhi Klára: Képfaragók kalandjai Operatőr kerekasztal

• Fekete Ibolya: Mamma Kuba Kubai filmek
• Kriston László: Don Quijote Kubában Beszélgetés Oliver Stone-nal
• Epres Tamás: Betiltott forradalom Soy Cuba
• Tanner Gábor: Afro-brazil misztika Glauber Rocha
• Mátyás Péter: A Vakond Árnykép: Alejandro Jodorowsky
• Nánay Bence: A legújabb hullám Argentin filmek
• Szilágyi Ákos: Szovjet Hollywood Sztálin mozija (2. rész)
• Sumjackij Borisz: Sumjackij naplója II.
KÖNYV
• Forgách András: Előhívatlanul Kubrick könyvek
DVD
• Pápai Zsolt: Paradoxonok mozija John Boorman: Zardoz
KRITIKA
• Hirsch Tibor: Fecsegés-fúga Rengeteg
• Báron György: Álmodozások sora Boldog születésnapot!
• Zoltán Gábor: Jött öt Jött egy busz
• Ágfalvi Attila: Sekély mélység A boldogság színe
• Nevelős Zoltán: Újabb jelenések a sötétségről Apokalipszis most – rendezői változat
LÁTTUK MÉG
• Pápai Zsolt: Esküvő monszun idején
• Vincze Teréz: Magdalena nővérek
• Köves Gábor: Pokolba a szerelmmel
• Hungler Tímea: Az igazság órája
• Csillag Márton: Terminator 3.
• Vaskó Péter: A Karib-tenger kalózai
• Varró Attila: Sporttolvajok
• Herpai Gergely: Lara Croft: Tomb Raider – Az élet bölcsője
• Varró Attila: Túl van a család
• Varró Attila: Segítség, hal lettem!

             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Hullagyáros

Benke Attila

Accident Man – angol, 2018. Rendezte: Jesse V. Johnson. Szereplők: Scott Adkins, Ashley Greene, Amy Johnston. Forgalmazó: Sony. 101 perc.

 

A méltatlan módon elfeledett Blast of Silence-től vagy Melville klasszikusától, A szamurájtól a Léon, a profin és a Kill Billeken át az Atomszőkéig és a Vörös verébig a profi gyilkosokat bemutató filmek hősei minduntalan szembesülnek a megbízás és érzelmeik konfliktusával. A brit akciósztár és harcművész Scott Adkins (Vitathatatlan-széria) legújabb filmjében, a Hullagyárosban is megolvad a forgatókönyvet jegyző Adkins által eljátszott profi jégszíve megbízóinak nem túl nagy örömére. Bár az amerikai Jesse V. Johnson (Ököljog, A csomag) rendezte akciófilm újdonságokat nem hoz a műfajba, de faék egyszerűségű sztorija vizuális megvalósítása miatt igen szórakoztató.

A Hullagyáros bérgyilkosfilm Pat Mills és Tony Skinner Accident Man című képregényklasszikusát dolgozza fel, melynek hőse, Mike Fallon specialitásai a balesetnek álcázott gyilkosságok. Mike a Big Ray nevű mestere által vezetett szervezet tagjaként sebészeti pontossággal kivitelezi busás pénzzel jutalmazott merényleteit, profizmusának titkát pedig már a nyitójelenetben is a néző szájába rágják: egyik áldozatát sem tekinti embernek, legfeljebb trófeáknak, szelfik látványos díszletének. Ezért Adkins figurája akár a Blast of Silence főszereplőjét idéző nihilista antihőssé is válhatna, azonban egy nap megölik a jó ideje már leszbikus kapcsolatban élő egykori kedvesét, aki a férfi gyermekét hordozta szíve alatt. Mike nem hiszi el, hogy a tettesek egyszerű huligánok voltak, összeesküvést sejt, ezért megszegi a bérgyilkosok fő szabályát, és érzelmi alapon bosszúhadjáratot indít. A szálak pedig olyan emberekhez vezetnek, akikkel még a hűvös profi sem szeretett volna soha konfrontálódni.

A Hullagyáros legnagyobb erényei értelemszerűen akciójelenetei. Jesse V. Johnson szerencsére hozzáértő módon használja a vágóollót, és teret enged a Scott Adkins által nagy szakértelemmel kivitelezett csonttörő ökölharcoknak, melyeket jó érzékkel szórtak szét a cselekményben, így az utolsó nagyjelenetig hatásosak maradnak. Adkins és a szintén harcművész Amy Johnston karaktereinek végső párbaja pedig egyenesen pazar, katartikus bosszújelenetről lévén szó a vérrel sem fukarkodtak az alkotók. Emellett a sablonos fordulatokkal teletűzdelt bosszútörténetet Mike narrációja és a Guy Ritchie-t idéző klipesztétika mellett az a flashback-jelenetsor is feldobja, melyben megismerjük a főhős múltját, ahogy zöldfülű tinédzserből Big Ray közreműködésével a balesetnek álcázott gyilkosságok mesterévé válik. Így a Hullagyáros nyugodt szívvel ajánlott azoknak, akik a John Wickeken vagy a kortárs brit akciófilmeken (Kereszttűz) jól szórakoztak, és egy nem annyira képregényes, mégis jó képregényadaptációt szeretnének látni.

Extrák: Werkfilm, audiokommentár Scott Adkinsszel és Stu Smallal.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2018/04 64-65. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13626