KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/december
KRÓNIKA
• (X) : Európa Filmhét December 5–15
• N. N.: Képtávíró
• Schauschitz Attila: Régi idők tanúi Filmpalkátok

• Hirsch Tibor: A szószátyárság dicsérete Beszélj hozzá!
• N. N.: Pedro Almodóvar filmjei
GREENAWAY
• Lajta Gábor: Trattato del cinema Peter Greenaway, a festő
• Karátson Gábor: Vérvörös folt az üde zöld fű között A rajzoló szerződése

• Schubert Gusztáv: A szépség szörnyetege Leni Riefenstahl 100
• N. N.: Leni Riefenstahl filmjei
FESZTIVÁL
• Vágvölgyi B. András: Az űr hajósai 10. Titanic Filmfesztivál
• Bikácsy Gergely: A hagyomány homokhegyén Új francia filmek
• Varró Attila: Álommunkák Aburayától Avalonig
KULTUSZMOZI
• Horváth Antal Balázs: Fekete fuvar Edgar G. Ulmer: Terelőút
KRITIKA
• Báron György: Teremtéstörténetek Sejtjeink
• Korcsog Balázs: A vándor és a bujdosók Fény hull arcodra
• Varga Balázs: Világváltók Aranyváros
• Hungler Tímea: Ámokfotók Sötétkamra; A Vörös Sárkány
• Takács Ferenc: Keresztény szomorújáték Ámen
DVD
• Pápai Zsolt: Teremtő újrafelhasználás Karl Freund: A múmia
LÁTTUK MÉG
• Varró Attila: Szörnyek keringője
• Kovács Marcell: Az arany markában
• Köves Gábor: Szeretni bolondulásig
• Vaskó Péter: Tanguy – nyakunkon a kisfiunk
• Bodolai László: Nagy ember, kis szerelem
• Kis Anna: A királyné nyakéke
• Turcsányi Sándor: Szexuális mélyfúrások
• Vidovszky György: Atomcsapda
• Pápai Zsolt: Ütközéspont
• Kárpáti Ildikó: Lilo és Stich – A csillagkutya

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Támadás a Fehér Ház ellen 3. – A védangyal bukása

Benke Attila

Angel Has Fallen – amerikai, 2019. Rendezte: Ric Roman Waugh. Írta: Robert Mark Kamen,

Matt Cook, Ric Roman Waugh. Producer: Gerard Butler, Alan Siegel, Matt O’Toole. Kép: Jules O’Loughlin. Szereplők: Gerard Butler (Banning), Morgan Freeman (Trumbull elnök), Danny Huston (Jennings), Jada Pinkett Smith (Helen), Tim Blake Nelson (Kirby). Gyártó: Millennium Media. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 120 perc.

 

A hatvanas-hetvenes éveikben járó legendás akciósztárok idős koruk ellenére új és új bevetésekre indulnak (Sylvester Stallone: Rambo V.: Utolsó vér, Arnold Schwarzenegger: Terminator: Sötét végzet, Bruce Willis: Bosszúvágy, Liam Neeson: Dermesztő hajsza). Hozzájuk képest az ötvenet idén betöltő Gerard Butler még fiatal, ám az ő Mike Banningjét már majdnem elsiratta a Támadás a Fehér Ház ellen-sorozat harmadik epizódja, amelyet a színész-producer egy interjúban az X-Men-széria Rozsomákját búcsúztató elégikus Loganhez hasonlított.

Bár kétség nem fér hozzá, hogy a hatalmas közönségsikert arató A védangyal bukása nem az utolsó támadás története, ám szembetűnő, hogy idősödő színészek játsszák jellemzően megfáradt, bizonyos esetekben kiégett hőseit (mint amilyen Banning erdei remeteként élő vietnami veterán édesapja is). Sőt a Támadás a Fehér Ház ellen 3. abból a szempontból még önreflexív film is, hogy a korábban gyógyszerfüggőséggel küzdő Gerard Butler hőse fájdalomcsillapítókon és altatókon él kínzó migrénje és hátfájdalma miatt. Nyavalyái persze nem tántorítják el attól, hogy Harrison Ford A szökevényének címszereplője nyomdokaiban rohanva, az elnök elleni merénylet megszervezésével gyanúsított űzött vadként is megmentse az ezúttal Morgan Freeman által megformált államférfit. Logan-színvonalra senki se számítson, A védangyal bukása inkább A szökevény halovány, szétszabdalt akciójelenetekkel, olcsó speciális effektekkel és triviális logikai bakikkal (például a főhős hátfájdalma egyszerűen elfelejtődik) teli epigonja. A film republikánus, illetve Donald Trump-i üzenettel is bír: az összeesküvés-elméletekkel ellentétben az elnök és emberei nem egyezkednek az oroszokkal (Butler testőrét is ezzel vádolták nyilvánosan), sőt keményen odacsapnak az árulóknak (Banning egykori társának, a konspirációt szervező Jennings-nek).


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/10 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14298