KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/november
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Rózsa János: Kardos István (1942–2002)

• Tillmann József A.: Áriák alkonya Üvöltéstől operáig
• Korcsog Balázs: Opera + film = operafilm? Képzene
• N. N.: Híres operafilmek
• Térey János: A 78-as Szent Johannája [librettó]
• Harcos Bálint: A 78-as Szent Johannája [librettó]
• Kazovszkij El: Csábopera Kultuszmozi: Fassbinder Querelle-je
TELEVÍZÓ
• Vajda Judit: Ketrecbe zárt valóságok A Nagy Testvér és a többiek
• Vágvölgyi B. András: Big Bra Magyar valóságshow
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Hanyatt a jövőnek Velence
• N. N.: Az 59. velencei filmfesztivál díjai
• Muhi Klára: Filmet kell csinálnod! Velencei rövidfilmek

• Bakács Tibor Settenkedő: Tizenegyféleképp 11'09''01 – Szeptember 11.
• Gelencsér Gábor: Ars multiplex Mike Figgis–portré
• Kriston László: Digitális szabadság Beszélgetés Mike Figgis-szel
FESZTIVÁL
• Varró Attila: Az ördög éve Karlovy Vary

• Szíjártó Imre: Visszafogott himnusz a hazához Szlovén filmek
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: A bot másik vége Marx József: Szabó István
KRITIKA
• Bikácsy Gergely: Pirandello-arzenál Jacques Rivette: Ki tudja…
• Muhi Klára: Múlt, félhomályban Erdély Dániel: Előre!
DVD
• Pápai Zsolt: Szélesvászon és egydimenzió Cecil B. DeMille: Tízparancsolat
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Véres vasárnap
• Bori Erzsébet: Szex és Lucia
• Pápai Zsolt: Jelek
• Ardai Zoltán: Gengszterek
• Vaskó Péter: Tudatlan tündérek
• Köves Gábor: A kárhozat útja
• Mátyás Péter: Milliókért a pokolba
• Herpai Gergely: 2020: A tűz birodalma
• Varró Attila: Aki bújt, aki nem
• Kovács Marcell: Mérges pókok

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Műkincshajsza

Géczi Zoltán

Sap ji sang ciu/Chinese Zodiac – kínai, 2012. Rendezte: Jackie Chan. Szereplők: Jackie Chan, Oliver Platt, Qi Shu. Forgalmazó: Universal. 109 perc.

 


Jackie Chan számára elfogadhatatlan a visszavonulás gondolata; teljes felnőtt életét a filmszakmában töltötte, vagy forgatást készített elő, vagy kamera előtt dolgozott, vagy filmet promótált, szívét és lelkét, számos alkalommal vérét is adva a szórakoztatás szent ügyéért. A 2000-es években bemutatott, komolyabb hangvételű produkciók (Shaolin, 1911) után, immáron hatvanhoz közeledvén idézte meg a hosszú karrierje egyik csúcsát jelentő Istenek fegyverzete-sorozatot, miközben produkciós világrekordot állított fel: a Műkincshajsza kreditlistáján nem kevesebb, mint tizenöt alkalommal kerül említésre a neve, íróként, rendezőként, főszereplőként, akciókoreográfusként, zeneszerzőként s még megannyi poszton tett számottevő erőfeszítéseket az ily módon one man shownak tekinthető kalandfilm sikeréért.


Az egzotikus helyszíneken játszódó, Európa és Ázsia között ingázó cselekmény tipikus JC-forgatókönyv: infantilis helyzetkomikum és merész akció keveredik, bár a védjegyszerű kaszkadőrmunka hősünk előrehaladott korából adódóan sem olyan vad és sodró, mint a két évtizeddel korábbi filmekben, ahogy a harci jelenetek dinamikája is szelídebb. Az elrabolt kínai műkincsek visszahonosításáért síkra szálló mestertolvaj és csapata története nem nélkülözi a jól megszokott, szögegyszerű erkölcsi tanulságokat, miközben a több nyelven beszélő nemzetközi stáb direktoraként a globális filmpiac elvárásainak is szorgalmasan igyekszik megfelelni. Kérdéses, hogy a kortárs akciófilmek világában bájosan anakronisztikus, naiv komédiázás mennyire képes megszólítani a nyugati közönséget, de JC legendájának kikezdhetetlenségét példázza, hogy az ázsiai rajongók lankadatlan szeretete önmagában is bőséggel elég volt a dörgedelmes kasszasikerhez.


Extrák: semmi.



A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/09 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11715