KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/május
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Zelki János: Fehéri Tamás (1927–2002)
MAGYAR MŰHELY
• Ágfalvi Attila: Nagybudapesti képüldözés Beszélgetés Báron Györggyel, Bojár Iván Andrással és Kamondi Zoltánnal
• Ágfalvi Attila: A mi városunk Beszélgetés Rajk Lászlóval
• Dániel Ferenc: Zsivaj a Népbüfékben Budapest, a mozgó város
• Jeles András: Platón képernyője Napló-töredékek
• Bakács Tibor Settenkedő: A vadkan meg a kolorádók Pannon áldokumentumfilmek
• N. N.: Magyar áldokumentumfilmek
• Sipos Júlia: Hiszem is, nem is Beszélgetés Radnóti Sándorral és Kardos Sándorral

• Elekes Györgyi: Világégés és animáció Beszélgetés Reisenbüchler Sándorral
• Kriston László: Generation G Világpolgárok filmen
FESZTIVÁL
• Gelencsér Gábor: Mellékszál Berlin
• N. N.: Az 52. Berlini Filmfesztivál díjai

• Kolozsi László: Panelkapcsolat Új német filmek
• Kovács Ilona: Szerelem hímnemben és nőnemben Patrice Chéreau filmjei
• Zoltán Gábor: Nyolc szerda Patrice Chéreau: Intimitás
KÖNYV
• Schubert Gusztáv: A toll súlya Grunwalsky Ferenc: Levelek L&M-nek
• Kelecsényi László: Méz és epe Krencsey-emlékiratok
KRITIKA
• Stőhr Lóránt: Vatta az agyban Vecsernyés János: Kvartett
DVD
• Pápai Zsolt: Lábunk előtt hever a világ Joseph L. Mankiewicz: Mindent Éváról
FESZTIVÁL
• Palotai János: Rövidre vágva Clermont-Ferrand
LÁTTUK MÉG
• Ádám Péter: Szabad szerda
• Pápai Zsolt: Pánikszoba
• Harmat György: Angyalok, végállomás
• Hungler Tímea: A vér kötelez
• Varró Attila: Rollerball
• Herpai Gergely: Hart háborúja
• Köves Gábor: Megszólít az éjszaka
• Kis Anna: Fújd szárazra, édes!
• Mátyás Péter: Végtelen és képtelen
• Tamás Amaryllis: Tükör

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

22 mérföld

Benke Attila

Mile 22 – amerikai, 2018. Rendező: Peter Berg. Forgatókönyv: Lea Carpenter, Graham Roland. Kép: Jarques Jouffret. Szereplők: Mark Wahlberg (James Silva), Lauren Cohan (Alice), Iko Uwais (Li Noor), Ronda Rousey (Sam Snow), John Malkovich (Bishop). Gyártó: STXfilms. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 94 perc.

 

A globális politikai fejlemények (az orosz-ukrán konfliktus, a szíriai háború, Donald Trump űrvédelmi programja) és a titkosszolgálatokkal foglalkozó akció-thrillerek új hulláma (Barry Seal: A beszállító, Vörös veréb, Mission: Impossible – Utóhatás) egy új hidegháborús korszakot vetítenek előre. A legfrissebb példa a jellemzően nemzetközi konfliktusokat akciófilmekké desztilláló Peter Berg (A túlélő, A hazafiak napja) másfél órás kaotikus vágtája, a 22 mérföld.

James Silva, az Overwatch nevű CIA-csapat ügynöke megöl egy fiatal fiút, hogy ártatlanokat mentsen meg az oroszokhoz köthető céziumszennyezéstől. Pár hónappal később az Overwatch egy indonéziai küldetés során ismét egy eltűnt céziumtöltet után kutat, amiről a Li Noor nevű rejtélyes helyi rendőrtisztnek fontos információi vannak. Viszont ezeket Li csak akkor hajlandó megosztani Silváékkal, ha segítenek neki kijutni Indonéziából. Az idő szorításában az Overwatch kénytelen elvállalni a kockázatos küldetést, amelynek során feltűnik a korábban likvidált orosz fiú bosszúszomjas édesanyja is.

Minden adott volt egy hidegháborús kémthrillerhez (rivális titkosszolgálatok és a csataterükké változó fejlődő ország), az alapanyagból Peter Berg mégis akciófilmet forgatott, amely a szinte folyamatos harc, a zaklatott vágás és kameramunka miatt igen fárasztó. A monoton vágtatást feldobják az Iko Uwais által megformált Li parádés verekedős jelenetei, amelyek A rajtaütés-filmek remek harcait idézik, de jól állnak Lauren Cohannek (The Walking Dead) és a pankrátor Ronda Rousey-nak is a keménykötésű ügynökök szerepei. Ám a 22 mérföld éppen akkor válna igazán érdekessé, mikor hirtelen véget ér. Peter Bergnek az egész filmet a hatásvadász, de valóban meglepő végső fordulatnál kellett volna elkezdenie – bár ebből a sztoriból valószínűleg csak egy színvonalasabb rendező tudott volna jobb filmet készíteni.



A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2018/11 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13866