KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/március
KRÓNIKA
• Ádám Péter: Henri Verneuil (1920–2002)

• Takács Ferenc: Szemünk állása Joel Coen: Az ember, aki ott se volt
• Vágvölgyi B. András: Tényleg félek, vagy csak a szer hat? Drogfilmek
• N. N.: Drogfüggők
• Bakács Tibor Settenkedő: Tévések a mélypont ünnepén Drog-vízió
• Gelencsér Gábor: Hajtűkanyarok Beszélgetés Dér Andrással
MAGYAR MŰHELY
• Schubert Gusztáv: Rejtőzködő évtized A kilencvenes évek stílusa
• Muhi Klára: Kegyetlen szerep Beszélgetés a Balázs Béla Stúdióról – 3.rész
• Gelencsér Gábor: A szabadság létező fantomja Balázs Béla Stúdió 1961–2001
• Pápai Zsolt: Jövő idő Független műhelyek: Inforg Stúdió
• N. N.: Az Inforg Stúdió filmjei

• Karkus Zsolt: A lángész és a pernye Elme-játékfilmek
• N. N.: Elme-játékfilmek Tudósok, zsenik, parafenomének
• Gaál István: Tarts Keletnek! A gyorsfilmek kora
• Dániel Ferenc: Gén-tudat Tudomány a televízióban
• Kovács András Bálint: Tehetetlen érzelmek A modern melodráma
• Bóna László: Szeret – nem szeret Románctévé
• Hungler Tímea: London megöl engem Dr. Jack és Mr. Hyde
• N. N.: Bűn
• Varró Attila: Old Jack City Albert és Allen Hughes: A pokolból
• Máhr Kinga: A Plurabelle-rejtély James Joyce mozija
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Éretlenségi találkozó Dobray György: Szerelem utolsó vérig
• Bóna László: A múlt galaxisa Jankovics Marcell: Ének a Csodaszarvasról
LÁTTUK MÉG
• Varró Attila: A betolakodó
• Kovács Marcell: Tripla vagy semmi
• Pápai Zsolt: Korcs szerelmek
• Báron György: Broadway 39. utca
• Mátyás Péter: Üldözési mánia
• Herpai Gergely: 13 kísértet
• Köves Gábor: Kiképzés
• Mátyás Péter: A Sólyom végveszélyben
• Hungler Tímea: Britney Spears: Álmok útján
• Tamás Amaryllis: Angyali szemek

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A parafenomén

Tamás Amaryllis

 

A Titkos dimenziók címmel, négyrészesre tervezett film paranormál jelenségekről tudósít. Az első rész, A parafenomén a „Geller-effektusról”, a második a poltergeist-jelenségről, a harmadik és a negyedik a manilai „csodadoktorokról”, a paranormális képességek gyógyító erejéről, a hittel való pszichoterápiás gyógyításról.

A parapszichológia iránt érdeklődő kvantumfizikus, lézer- és plazmakutató, de az Amerikai Bűvészek Társaságának Okkult Jelenségeket Vizsgáló Bizottsága is egyként fürkészi, mire képes Uri Geller (apai dédapja magyar rabbi, anyai ágon Sigmund Freud rokona), és szeretnék tudni, hogyan csinálja... A meggörbült kanalak, újrajáró órák, kimozdult iránytűk, kezében kicsírázó magvak, megbolondult komputerek – a természetfölötti erők vizsgálatára irányították a tudományos világ figyelmét. Haditechnikai mérnökök, űrhajósok vállalják a gúnyolódás kockázatát a kihívás, a játék, a felfedezés öröméért, hogy a fizika jelenlegi határain túlra merészkedjenek, hogy kideríthessenek valamit a titkos dimenziók természetéről, az érzékszerveken kívüli érzékelésről, elsorvadt intuíciós képességünk titkairól.

Mintha a század kozmikus bohóca, a nyelvöltögető Einstein csúfondáros üzenete, léten túli provokációja testesülne meg az Uri Geller-jelenségben: boszorkányok pedig vannak! A valóság titkairól bármelyik pillanatban kiderülhet, hogy nem játékról, nem bűvészcsínyről van szó...

Czencz József első filmjének szellemi különlegességével lep meg. Ezért is bántóak azok a hibák (a túl rövidre vágott snittek), melyek szinte hiteltelenné teszik a megnyerő személyiségű Geller telekinetikus „mutatványait”. Hiányzik a videóbetétekben megmutatott, feltehetőleg komoly szakmai véleményalkotók neve (feliratozás!), ami ugyancsak ügyetlenül megkérdőjelezi a magyar stáb szándékainak komolyságát.

U.I.: Figyelmeztetés a nyomdának! Ha a fényszedőgépek egyszerre hibásodnának meg, éppen akkor, amikor a paranormális jelenségeket tárgyaló cikket betápl


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1990/06 53. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4367