KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/március
KRÓNIKA
• Ádám Péter: Henri Verneuil (1920–2002)

• Takács Ferenc: Szemünk állása Joel Coen: Az ember, aki ott se volt
• Vágvölgyi B. András: Tényleg félek, vagy csak a szer hat? Drogfilmek
• N. N.: Drogfüggők
• Bakács Tibor Settenkedő: Tévések a mélypont ünnepén Drog-vízió
• Gelencsér Gábor: Hajtűkanyarok Beszélgetés Dér Andrással
MAGYAR MŰHELY
• Schubert Gusztáv: Rejtőzködő évtized A kilencvenes évek stílusa
• Muhi Klára: Kegyetlen szerep Beszélgetés a Balázs Béla Stúdióról – 3.rész
• Gelencsér Gábor: A szabadság létező fantomja Balázs Béla Stúdió 1961–2001
• Pápai Zsolt: Jövő idő Független műhelyek: Inforg Stúdió
• N. N.: Az Inforg Stúdió filmjei

• Karkus Zsolt: A lángész és a pernye Elme-játékfilmek
• N. N.: Elme-játékfilmek Tudósok, zsenik, parafenomének
• Gaál István: Tarts Keletnek! A gyorsfilmek kora
• Dániel Ferenc: Gén-tudat Tudomány a televízióban
• Kovács András Bálint: Tehetetlen érzelmek A modern melodráma
• Bóna László: Szeret – nem szeret Románctévé
• Hungler Tímea: London megöl engem Dr. Jack és Mr. Hyde
• N. N.: Bűn
• Varró Attila: Old Jack City Albert és Allen Hughes: A pokolból
• Máhr Kinga: A Plurabelle-rejtély James Joyce mozija
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Éretlenségi találkozó Dobray György: Szerelem utolsó vérig
• Bóna László: A múlt galaxisa Jankovics Marcell: Ének a Csodaszarvasról
LÁTTUK MÉG
• Varró Attila: A betolakodó
• Kovács Marcell: Tripla vagy semmi
• Pápai Zsolt: Korcs szerelmek
• Báron György: Broadway 39. utca
• Mátyás Péter: Üldözési mánia
• Herpai Gergely: 13 kísértet
• Köves Gábor: Kiképzés
• Mátyás Péter: A Sólyom végveszélyben
• Hungler Tímea: Britney Spears: Álmok útján
• Tamás Amaryllis: Angyali szemek

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Szívinfarktus következtében elhunyt Jean-Yves Escoffier. A kiváló operatőr, aki pályáját Leos Carax alkotótársaként kezdte, s a Good Will Hunting, a Betty nővér és a Gummo operatőreként lett világhírű, épp Wong Kar-wai sci-fi munkája, a 2046 forgatásán dolgozott és részt vett volna Az ördögűző új epizódjában is.

 

*

 

Danny Boyle legújabb filmjét kizárólag gyermekszereplőkkel forgatja: a Millions története az euro bevezetése előtti napokban játszódik, épp karácsony idején, amikor a maroknyi főhős kénytelen minden áron megszabadulni több millió illegálisan szerzett fonttól.

 

*

 

Roger Avary (A vonzás szabályai) miközben második Bret Easton Ellis-adaptációját, a Glamoramáját forgatja, a Gala Dalí című film előkészületeibe is belefogott: a szürrealista festő és fenomén szerepére kiszemelt Adrien Brody (A zongorista) Oscar-díja sokat lendíthet a produkción.

 

*

 

Harold Pinter leporolni készül Mankiewicz méltatlanul elfeledett bűnügyi remekét, A kopót (Sleuth, 1972). A csavaros történethez jobban illenék az Egérfogó cím: egy híres krimiszerző (Michael Caine) felbéreli felesége gyanútlan szeretőjét (Jude Law), hogy hajtson végre álbetörést a villájában. Rajta veszt, a bestselleríró inkább „tárgyi bizonyítéknak” használja bűntársát a biztosítási csalásban, és lelövi, ám hamarosan rajta is beteljesedni látszik a végzet: egy élesszemű nyomozó érkezik a villába.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/06 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2377