KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/március
KRÓNIKA
• Ádám Péter: Henri Verneuil (1920–2002)

• Takács Ferenc: Szemünk állása Joel Coen: Az ember, aki ott se volt
• Vágvölgyi B. András: Tényleg félek, vagy csak a szer hat? Drogfilmek
• N. N.: Drogfüggők
• Bakács Tibor Settenkedő: Tévések a mélypont ünnepén Drog-vízió
• Gelencsér Gábor: Hajtűkanyarok Beszélgetés Dér Andrással
MAGYAR MŰHELY
• Schubert Gusztáv: Rejtőzködő évtized A kilencvenes évek stílusa
• Muhi Klára: Kegyetlen szerep Beszélgetés a Balázs Béla Stúdióról – 3.rész
• Gelencsér Gábor: A szabadság létező fantomja Balázs Béla Stúdió 1961–2001
• Pápai Zsolt: Jövő idő Független műhelyek: Inforg Stúdió
• N. N.: Az Inforg Stúdió filmjei

• Karkus Zsolt: A lángész és a pernye Elme-játékfilmek
• N. N.: Elme-játékfilmek Tudósok, zsenik, parafenomének
• Gaál István: Tarts Keletnek! A gyorsfilmek kora
• Dániel Ferenc: Gén-tudat Tudomány a televízióban
• Kovács András Bálint: Tehetetlen érzelmek A modern melodráma
• Bóna László: Szeret – nem szeret Románctévé
• Hungler Tímea: London megöl engem Dr. Jack és Mr. Hyde
• N. N.: Bűn
• Varró Attila: Old Jack City Albert és Allen Hughes: A pokolból
• Máhr Kinga: A Plurabelle-rejtély James Joyce mozija
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Éretlenségi találkozó Dobray György: Szerelem utolsó vérig
• Bóna László: A múlt galaxisa Jankovics Marcell: Ének a Csodaszarvasról
LÁTTUK MÉG
• Varró Attila: A betolakodó
• Kovács Marcell: Tripla vagy semmi
• Pápai Zsolt: Korcs szerelmek
• Báron György: Broadway 39. utca
• Mátyás Péter: Üldözési mánia
• Herpai Gergely: 13 kísértet
• Köves Gábor: Kiképzés
• Mátyás Péter: A Sólyom végveszélyben
• Hungler Tímea: Britney Spears: Álmok útján
• Tamás Amaryllis: Angyali szemek

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Hamis a baba

Turcsányi Sándor

 

Az.

Újra, itt van a nagy csapat, Eötvös Csöpi, Kardos doktor, Purci úr, Avar István és a többiek. S velük a nyár – télen. Rosszkedvünk telén. Mit nekik rendszerváltás, átmentették magukat. Másfél órára megint jó nekünk. Nyakunkon a Hungarian Dream. Adidasban, Görögben. Filmes szokásoktól eltérően az italos palackok címkéi kifelé fordulnak, képes felüket mutatják nekünk. High life ez bizony, álmaink szerint való. Csak ámulunk és bámulunk a zsöllyében, míg a Chiem-seen a magyar rendőr vitorlázik. Jól is van ez így, sör habzik, folyik az ultiparti. Csak megrögzött mindentudók, mindig tévedők hörögnek, hogy ócska tévéreklámok egész estét betöltő játékfilmmé tupírozása látható itten, s figyelmetlenebb, mondhatni utánjátszó nézők emlegetik Piedonét. Csipiszt! Bujtor István a nagy magyar valóság egyik legvaskosabb szeletét mutatja meg, immár többedszer. Non fiction ez a javából, csak körül kell nézni. Állami ideáljaink érzékeny tükre ez, az út Európába. Kis magyar vágyakozás. Ajjaj, magyar itt minden, csak a narancs nem, az görög, mert hogy abban kábítószer van. (A magyar narancs? Az meg már nincs is talán.) Ami abszolút újdonság, új időknek új szele: a szex. Á la Popó Magazin, csak úgy, mint otthon. Megjelenik Duci Juci, asszem Bögyös Macának hívják. Álmaink asszonya. Kissé hátborzongató ugyan az önmagunkkal való szembesülés, de félni azért nem kell. Ez csak egy mozi. Hát kalandra fel!

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/01 57-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=127