KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/február
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Kamondi Zoltán: Árvai Jolán (1947–2001)
• N. N.: Hibaigazítás
MAGYAR MŰHELY
• Forgách András: Könyörtelenül szelíd szenvedély Fehér György–portré
• Székely Gabriella: A hölgyfarkasnak nincs története Beszélgetés Kamondi Zoltánnal
• Varga Balázs: Entrópia Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
• Bakonyi Vera: Kétezeregyről-kettőre Kerekasztal-beszélgetés a fiatal filmesekről
• Grunwalsky Ferenc: Kétezeregyről-kettőre Kerekasztal-beszélgetés a fiatal filmesekről
• Schubert Gusztáv: Kétezeregyről-kettőre Kerekasztal-beszélgetés a fiatal filmesekről
• Varga Balázs: Kétezeregyről-kettőre Kerekasztal-beszélgetés a fiatal filmesekről

• Beregi Tamás: Hol volt, hol nem lesz A fantasyfilm világképe
• Kömlődi Ferenc: Démonok és hobbitok Peter Jackson: A Gyűrűk Ura
• Muhi Klára: Mindenki varázsló és mindenki mugli Beszélgetés a Harry Potter-jelenségről
• Gelencsér Gábor: Potter, a nagy varázsló Beszélgetés egy nyolcévessel
• Ardai Zoltán: A fába szorult lélek Pinokkió–filmek
• Békés Pál: A Pottermék Chris Colombus: Harry Potter és a Bölcsek Köve
• Bikácsy Gergely: Vörös, fehér, bordó A száműzött Erósz
• Földényi F. László: Jéghideg erotika Michael Haneke: A zongoratanárnő
• Schauschitz Attila: Az örök emigráns Marlene Dietrich évszázada
FESZTIVÁL
• Stőhr Lóránt: Filmemet egy hősért Európa Filmhét
• Bakács Tibor Settenkedő: Cséb és Calgon között Reklámzabálók Éjszakája
KRITIKA
• Hirsch Tibor: Balkáni anzix Fekete Ibolya: Chico
• Ágfalvi Attila: Luxusautó és cicanadrág Herendi Gábor: Valami Amerika
• Bori Erzsébet: Városfogócska Jean-Pierre Jeunet: Amélie csodálatos élete
• Györffy Miklós: Franz Meister keserű könnyei François Ozon: Vízcseppek a forró kövön
KÖNYV
• Harmat György: A bűn története Berkes Ildikó – Nemes Károly: A bűnügyi film
LÁTTUK MÉG
• Korcsog Balázs: Zoolander, a trendkívüli
• Nevelős Zoltán: Vanília égbolt
• Varró Attila: Suzhou-folyó
• Vidovszky György: Kémjátszma
• Pápai Zsolt: Az egyetlen
• Köves Gábor: Ellenséges terület
• Somogyi Marcell: Vesszőfutás
• Hungler Tímea: Fiúk az életemből
• Takács Ferenc: Szörny Rt.
• Tamás Amaryllis: A mell és a Hold

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Harcban élve

Kránicz Bence

Homefront – amerikai, 2013. Rendezte: Gary Fleder. Írta: Chuck Logan regényéből Sylvester Stallone. Kép: Theo van de Sande. Zene: Mark Isham. Szereplők: Jason Statham (Broker), James Franco (Gator), Izabela Vidovic (Maddy), Kate Bosworth (Cassie), Winona Ryder (Sheryl). Gyártó: Millennium Films / Nu Image Films / Homefront Productions. Forgalmazó: ProVideo. Szinkronizált. 100 perc.

Miután Sylvester Stallone A feláldozhatókban Jason Stathamre hagyományozta a ’80-as évek akcióhőseinek örökségét, most egy rászabott forgatókönyvvel is megajándékozta pártfogoltját. Az alapanyagot Chuck Logan hatodik Phil Broker-regénye szolgáltatta, amelyben a címszereplő rendőr és exkatona a hóborította minnesotai tájba vonul el kislányával és háborús traumáktól sújtott, szintén a hadsereg kötelékébe tartozó feleségével együtt, ahol aztán rövid úton összetűzésbe kerül a szomszéd drogdílerrel. Stallone átiratában a kristálymet-laboroktól hemzsegő louisianai lápvidék a színhely, legfontosabb módosítása azonban az, hogy kihúzza a számításból Broker nejének figuráját, így faragva az érzéki örömök iránt kevés érdeklődést tanúsító, sziklakemény özvegyembert Statham karakteréből.

A filmváltozatban nincs szexuális feszültség és mellébeszélés, a lényeget a játszótéri kakaskodástól az ökölharcokon át a városkába hívott motoros banda támadásáig fokozódó akciószekvenciák jelentik. Feltűnő, hogy Statham all-american családapaként mennyire kilóg a kertvárosi környezetből. Amint arra a helyiek is ráébrednek, Broker minden tekintetben felsőbbrendű, mint ők, tar fejébe húzott baseball-sapkája valójában korona, amely testi és szellemi fölényét hivatott jelezni. A hétköznapi emberek alantas világát a szerencsétlen Bodine család képviseli, ahol csak a legidősebb fiúnak van esze – James Francónak néhány villanás is elég, hogy Gator figurájában egyszerre mutassa meg a nagypályára törő, okoskodó bűnözőt, a gondoskodó testvért és az időzített bombaként ketyegő mániákust. Noha a limitált színészi eszköztárral, de szúrós borostával és még szúrósabb nézésekkel felszerelt Statham marad talpon a végén, a Harcban élve mégis az emlékezetes mellékszereplőknek köszönhetően válik szórakoztató, régi iskolás akcióthrillerré.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/01 57-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11630