KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/január
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Geréb Anna: Grigorij Csuhraj (1921–2001)
NŐ-IDOLOK
• Bori Erzsébet: A betiltott nők Képtelen Afganisztán
• Nánay Bence: Csador-feminizmus Az iráni film nőképe
• Hungler Tímea: Nőnem, hímnem Emancipáció Hollywoodban
• N. N.: Hollywoodi feminák
MAGYAR MŰHELY
• Mihancsik Zsófia: Kiürült agóra A rendszerváltás filmjei – Beszélgetés György Péterrel, Hirsch Tiborral és Révész Sándorral
• N. N.: A rendszerváltás filmjei
• Muhi Klára: Volt egy liget Beszélgetés a BBS-ről Durst Györggyel, Gödrös Frigyessel és Monory M. Andrással
CYBERVILÁG
• Mersich Gábor: Üzenetek az abszolút szellem korából A Sztalker és a Mátrix
• Korcsog Balázs: Földelt sci-film Tarkovszkij Solarisa

• Trosin Alekszandr: Keresd a nőt! Az orosz krimi nemet vált
• Veress József: Puskin, Sztálin, Tarkovszkij Orosz könyvespolc
• Lajta Gábor: A Császár rajzos kabinetje Kuroszava-kiállítás
• Karátson Gábor: Kínában az igazság Csang Ji-mu történetei
• Wostry Ferenc: Akciógól Chow Sing Chi: Shaolin foci
KRITIKA
• Csont András: A múltak ütemén Bacsó Péter: Hamvadó cigarettavég
• Hirsch Tibor: Reinkarnációink Koltai Róbert: Csocsó
LÁTTUK MÉG
• Ardai Zoltán: A Titanic szobalánya
• Bikácsy Gergely: Reménytelen gyilkosok
• Tamás Amaryllis: Aranyhere
• Takács Ferenc: Jay és Néma Bob visszavág
• Varró Attila: A Fekete Tigris könnyei
• Zsidai Péter: Ne szólj száj
• Kömlődi Ferenc: Atlantisz – Az elveszett birodalom
• Déri Zsolt: Human Nature
• Köves Gábor: Aranybánya
• Glauziusz Tamás: Sötét ablak

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Junior

Asbóth Emil

Azelőtt a híres színésznőknek a pálya csúcsán nadrágszerep járt. Mostanában a híres férfisztároknak a siker ormán szoknyaszerep dukál. Tony Curtis és Jack Lemmon a Van aki forrón szereti női zenekarának tagjai, Dustin Hoffman Aranyoskám, Robin Williams Mrs. Doubtfire, az apa-házvezetőnő. Beroggyant futballista térdek a magassarkú cipők felett, ondolált parókák, nőimitátor világ-clownok. De ez mind semmi. Arnold Schwarzenegger, a legek bajnoka itt is mindenkin túltesz. Mr. Universe a legizmosabb, a leghalálosztóbb, a legfemininebb macsó: ő állapotos lesz. Nem tévedés. Laboratóriumi körülmények között megtermékenyített petesejtet ültetnek a hasába. Míg a közönséges férfiember pocakja sörtől, galuskától, jóféle steakektől növekedik, a félreállított egyetemi tudós önkísérletében örömteli esemény a testsúlygyarapodás oka. Az üvegcséből kiszabadított, lefagyasztott csipkerózsika-fetus és az elidegenedett sperma romantikus randevúja egy illegális találkahelyen.

Monstruózus komédia nehézsúlyú, tenyeres-talpas poénokkal, amelyek képtelen elrugaszkodottságukban már-már bájosak. A hím-nő lét testi bohóctréfái, a megzavarodott, kettéhasadt tudat, a kan-vágy késztetése és a várandós állapot kívánós, túlzó érzelmessége, az áldott domborulat alatt a férfiszerv egészséges, romlatlan működése. Egyszóval bonyolult ügy. Schwarzenegger saját gyermekének apja és anyja egy személyben, bár a tulajdonjogból egy szórakozott tudóshölgy is részt kér magának, némi joggal, hiszen az ő utólag beazonosítható petesejtjéről van szó. Hogy a bébit béranya szüli meg, ilyet már láttunk a filmvásznon, de a tudományos bérapa merőben új a nap alatt. A férfi lovagiasság legvégső, nem felülüthető aduásza. A nő szolidárisan jelen lehet a szülőszobában.

Az osztrák-német szekréciós humor és az amerikai sikerdramaturgia nászából fogant a biológiai rémmese. De ne legyünk igazságtalanok. Schwarzenegger az utolsóidős kismamák bentlakó tanfolyamán pasztellszínű otthonkájában sokkal jobban mutat, mint halálosztó lézerfegyverrel a kezében. Az életosztó.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1995/02 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=413