KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/december
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
MAGYAR MŰHELY
• Dániel Ferenc: Hosszú futására számítottunk BBS – 40 év
• Muhi Klára: Gettó, egyetem, politikai csatatér A BBS első két évtizede
• Kovács András Bálint: Tarr szerint a világ A Zóna belülről – 2. rész
• Andor Tamás: Egy körültekintő ember In memoriam Schiffer Pál
• N. N.: Schiffer Pál (1939–2001)
TITANIC
• Vágvölgyi B. András: Őszi kollekció Titanic Fesztivál
• Varró Attila: Határsértések Koreai új hullámok
• Varró Attila: Hajcsat a párnán Beszélgetés Jafar Panahival

• Hungler Tímea: Biohazardírozás Hollywoodi vírusok
• N. N.: Járványok és bioterror Vírus-mozi
• Karkus Zsolt: Frankenstein siratja Monstrumot Klónok, szörnyek, őrült tudósok
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Disznóól és felhőfejes Velence
• N. N.: Az 58. velencei filmfesztivál díjai
• Kemény György: Videofreskók Velencei biennálé
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: Kettős filmtükör A tizedik évtized

• Pápai Zsolt: Mesterbeállítás Howard Hawks rejtőzködő kamerája
KRITIKA
• Ágfalvi Attila: Cuba sí, Cuba no Mielőtt leszáll az éj
LÁTTUK MÉG
• Hideg János: Dalok a második emeletről
• Takács Ferenc: Ízig-vérig Anne-Mary
• Köves Gábor: Süti, nem süti
• Ágfalvi Attila: Szívtiprók
• Hungler Tímea: Doktor Szöszi
• Herpai Gergely: Kéjutazás
• Elek Kálmán: Eredendő bűn
• Harmat György: Lovagregény
• Varró Attila: Mélyvíz
• Tamás Amaryllis: Második bőr
• Varga Balázs: Végzetes hipnózis
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Búcsú

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Támadás a Fehér Ház ellen 3. – A védangyal bukása

Benke Attila

Angel Has Fallen – amerikai, 2019. Rendezte: Ric Roman Waugh. Írta: Robert Mark Kamen,

Matt Cook, Ric Roman Waugh. Producer: Gerard Butler, Alan Siegel, Matt O’Toole. Kép: Jules O’Loughlin. Szereplők: Gerard Butler (Banning), Morgan Freeman (Trumbull elnök), Danny Huston (Jennings), Jada Pinkett Smith (Helen), Tim Blake Nelson (Kirby). Gyártó: Millennium Media. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 120 perc.

 

A hatvanas-hetvenes éveikben járó legendás akciósztárok idős koruk ellenére új és új bevetésekre indulnak (Sylvester Stallone: Rambo V.: Utolsó vér, Arnold Schwarzenegger: Terminator: Sötét végzet, Bruce Willis: Bosszúvágy, Liam Neeson: Dermesztő hajsza). Hozzájuk képest az ötvenet idén betöltő Gerard Butler még fiatal, ám az ő Mike Banningjét már majdnem elsiratta a Támadás a Fehér Ház ellen-sorozat harmadik epizódja, amelyet a színész-producer egy interjúban az X-Men-széria Rozsomákját búcsúztató elégikus Loganhez hasonlított.

Bár kétség nem fér hozzá, hogy a hatalmas közönségsikert arató A védangyal bukása nem az utolsó támadás története, ám szembetűnő, hogy idősödő színészek játsszák jellemzően megfáradt, bizonyos esetekben kiégett hőseit (mint amilyen Banning erdei remeteként élő vietnami veterán édesapja is). Sőt a Támadás a Fehér Ház ellen 3. abból a szempontból még önreflexív film is, hogy a korábban gyógyszerfüggőséggel küzdő Gerard Butler hőse fájdalomcsillapítókon és altatókon él kínzó migrénje és hátfájdalma miatt. Nyavalyái persze nem tántorítják el attól, hogy Harrison Ford A szökevényének címszereplője nyomdokaiban rohanva, az elnök elleni merénylet megszervezésével gyanúsított űzött vadként is megmentse az ezúttal Morgan Freeman által megformált államférfit. Logan-színvonalra senki se számítson, A védangyal bukása inkább A szökevény halovány, szétszabdalt akciójelenetekkel, olcsó speciális effektekkel és triviális logikai bakikkal (például a főhős hátfájdalma egyszerűen elfelejtődik) teli epigonja. A film republikánus, illetve Donald Trump-i üzenettel is bír: az összeesküvés-elméletekkel ellentétben az elnök és emberei nem egyezkednek az oroszokkal (Butler testőrét is ezzel vádolták nyilvánosan), sőt keményen odacsapnak az árulóknak (Banning egykori társának, a konspirációt szervező Jennings-nek).


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/10 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14298