KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/december
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
MAGYAR MŰHELY
• Dániel Ferenc: Hosszú futására számítottunk BBS – 40 év
• Muhi Klára: Gettó, egyetem, politikai csatatér A BBS első két évtizede
• Kovács András Bálint: Tarr szerint a világ A Zóna belülről – 2. rész
• Andor Tamás: Egy körültekintő ember In memoriam Schiffer Pál
• N. N.: Schiffer Pál (1939–2001)
TITANIC
• Vágvölgyi B. András: Őszi kollekció Titanic Fesztivál
• Varró Attila: Határsértések Koreai új hullámok
• Varró Attila: Hajcsat a párnán Beszélgetés Jafar Panahival

• Hungler Tímea: Biohazardírozás Hollywoodi vírusok
• N. N.: Járványok és bioterror Vírus-mozi
• Karkus Zsolt: Frankenstein siratja Monstrumot Klónok, szörnyek, őrült tudósok
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Disznóól és felhőfejes Velence
• N. N.: Az 58. velencei filmfesztivál díjai
• Kemény György: Videofreskók Velencei biennálé
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: Kettős filmtükör A tizedik évtized

• Pápai Zsolt: Mesterbeállítás Howard Hawks rejtőzködő kamerája
KRITIKA
• Ágfalvi Attila: Cuba sí, Cuba no Mielőtt leszáll az éj
LÁTTUK MÉG
• Hideg János: Dalok a második emeletről
• Takács Ferenc: Ízig-vérig Anne-Mary
• Köves Gábor: Süti, nem süti
• Ágfalvi Attila: Szívtiprók
• Hungler Tímea: Doktor Szöszi
• Herpai Gergely: Kéjutazás
• Elek Kálmán: Eredendő bűn
• Harmat György: Lovagregény
• Varró Attila: Mélyvíz
• Tamás Amaryllis: Második bőr
• Varga Balázs: Végzetes hipnózis
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Búcsú

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Szerelemre hangszerelve

Parádi Orsolya

Begin Again – brit, 2014. Rendezte és írta: John Carney. Kép: Yaron Orbach. Zene: Gregg Alexander. Szereplők: Keira Knightley (Greta), Mark Ruffalo (Dan), Catherine Keener (Miriam), Hailee Steinfeld (Violet), Adam Levine (Dave), Mos Def (Saul). Gyártó: Sycamore Pictures / Apatow Productions. Forgalmazó: A Company Hugary. 104 perc. Szinkronizált.


John Carney nem csinál nagy filmeket, azok mégis bekúsznak az ember bőre alá, és ott bizseregnek még napokig. Nagyban köszönhető ez a fülbemászó, és - minden pejoratív mellékzöngétől mentesen - szívbemarkoló soundtrackeknek. A dublini író-rendező őszinte, friss hangú meséinek valódi főszereplője ugyanis a Zene. A 2006-ban készült Egyszer című opusz egy utcazenész fiúról és egy bevándorló zongorista lány találkozásáról szólt, és a nemzetközi kritikusi szakma padlót is fogott a film eszköztelenségétől, szociális érzékenységétől és dalbetéteitől.

Carney ez alkalommal is zenészek magánéletéről mesél kisrealista stílusban, ám most három világhírű sztárt választott a főszerepekre: Mark Ruffalo, a Maroon 5 énekese, Adam Levine és Keira Knightley alakítják a hősöket. Egy lecsúszott New York-i zenei producer megérzi a sztárrá vált pasija által dobott dalszerző-gitáros lányban a spirituszt, majd rábeszéli, hogy csináljanak no-budget lemezt az utcán. Mindhárman szenzációsak. Félretolt barátnőként,aki a nagy lehetőség hallatán sem hajlandó letérdelni a showbiz előtt, Knightley őszinte és természetes. Feszes riposztokban osztják egymást a piás, cégéből frissen kirúgott producerrel, akinek ez az utolsó esélye, hogy a metró alá ugrás helyett valami jót hozzon létre – és Ruffalo kifejezetten maradandót alakít a szerepben. Levine pedig a sztárság különböző fázisait megjelenítve, szemüveggel, bajusszal és röhejes szakállal is tökéletes. Örömmunka lehetett a forgatás, a zene megint zsigerekig hatol, és a befejezés trükkösen elkerüli a közhelyeket.



A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/08 57-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11748