KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/november
KRÓNIKA
• N. N.: Hibaigazítás
• Veress József: Szilágyi Gábor (1942–2001)
• Csontos János: Megjegyzések egy tévékritikához

• Schubert Gusztáv: Képeltérítők Pokoli tornyok
• N. N.: Amerika romokban Paranoia-mozi
• Hirsch Tibor: A halál dobozai Borzalom-dramaturgia
• Herpai Gergely: Tabutéma Terror-játékok
• Spiró György: A Kéttoronyba zárva Amerikai éjszaka
MAGYAR MŰHELY
• Kovács András Bálint: Tarr szerint a világ A Zóna belülről – 1. rész
• N. N.: Tarr Béla a Filmvilágban
• Gelencsér Gábor: Belföldi magyarok A Kádár-kor emberképe
• Andor Tamás: Boldog évek In memoriam Simó Sándor
CYBERVILÁG
• Kömlődi Ferenc: Android-szerelem A. I. – Mesterséges értelem
• Tillmann József A.: A M.I. mutánsaink Kubrick és az A. I.

• Beregi Tamás: Homo Chimpansiensis A majmok bolygója
• Pápai Zsolt: Sors-puzzle A kizökkent idő filmjei
• Békés Pál: Életfogytig piknik Ausztrál filmek
KÖNYV
• Nánay Bence: Nem strandolvasmány A mozgás-kép
• Palotai János: Szekond A film, a rádió és a televízió a kutatások tükrében
KRITIKA
• Báron György: Lógva hagyva Paszport
• Takács Ferenc: XX Nexxt
LÁTTUK MÉG
• Csont András: Köszi a csokit!
• Hideg János: A panamai szabó
• Kovács Marcell: Get Carter
• Turcsányi Sándor: Szajré
• Varró Attila: Halálos iramban
• Hungler Tímea: Amerika kedvencei
• Elek Kálmán: Kardhal
• Köves Gábor: A sárkány csókja
• Vidovszky György: Amerikai pite 2.
• Tamás Amaryllis: Gandhi – Egy vezér születése
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Ground Zero

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Rossz szomszédság

Vajda Judit

Bad Neighborsamerikai, 2014. Rendezte: Nicholas Stoller. Írta: Andrew J. Cohen és Brendan O’Brien. Kép: Brandon Trost. Zene: Michael Andrews. Szereplők: Seth Rogen (Mac), Rose Byrne (Kelly), Zac Efron (Teddy), Dave Franco (Pete). Gyártó: Good Universe / Point Grey Pictures. Forgalmazó: UIP – Duna Film. Szinkronizált. 96 perc.

 

Legutóbb A csajok bosszújában láthattuk, hogy a hosszú évek óta a vígjátékok páriájaként tevékenykedő Adam Sandler védjegyének tekinthető aljahumort átvette egy szélesebb közönségnek szóló, szalonképesen induló komédia, méghozzá szőröstül-bőröstül. A Rossz szomszédság mindezt még azzal is megbolondítja, hogy két, korábban mereven elkülönített, egészen speciális szubzsánert boronál össze. A frissen családot alapított harmincas házaspár meséje a Judd Apatow nevével fémjelzett életszagú, életkezdési traumát vagy életközepi krízist megjelenítő vígjátékok alműfajába tagozódik, míg a szomszédjukba költöző egyetemi diákszövetség vad kanjai az enyhe coming of age-tanulsággal fűszerezett kolifilmekhez sorakoznak fel (felturbózva az utóbbi években drasztikusan elszaporodó bulifilmek idevágó jeleneteivel).

Mindez ugyanazt a célt szolgálná, mint a különböző ikonikus karaktereket vegyítő crossover-ek vagy a két erős világsztárt egymásnak eresztő alkotások taktikája: a célközönség maximalizálását. Vélhetően igen kicsinyke azonban az a közös metszet, akinek még – vagy egyáltalán – betalálnak a pukis-kakis poénok, ugyanakkor kíváncsiak a fészekrakási problémákra is. Pedig az alaphelyzet igazán kecsegtető, hiszen a „rossz szomszédság török átok” jelenségét nem csak Hollywood-Alsó lakosai érezhetik át, ahogy a felnőtt hősök ostoba elbizakodottságát és tenyérbe mászó, erőltetett jófejkedését, illetve a felnőni nem kívánó későkamaszok magabiztos műveletlenségét kifigurázó képsorok is egyszerre jól eltaláltak, életszerűek és kacagtatóak. A Rossz szomszédság azonban egészében nem elég átgondolt és következetes alkotás, a „tejfakasztós” jelenetért ráadásul már most bátran kioszthatjuk az év legocsmányabb és legízléstelenebb képsorának járó díjat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/06 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11897