KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/október
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
MAGYAR MŰHELY
• Tatár György: Film által homályosan Holocaust, a tanúk tekintete
• N. N.: Magyar dokumentumfilmek a Holocaustról
• Schubert Gusztáv: Pokolkép Holocaust egyenes adásban
• Székely Gabriella: Filmjeim fejszecsapások Beszélgetés Sopsits Árpáddal
• Bori Erzsébet: Kora bánat Torzók
• Tamás Amaryllis: Amrita Sher-Gil Beszélgetés Sára Sándorral
TELEVÍZÓ
• Bakács Tibor Settenkedő: Mátrixon innen és túl Valóságshow
• Spiró György: Az ötödik A lengyel testvér
• Kriston László: Formatált valóság Bár
• Zachar Balázs: Magyar reality
• Ardai Zoltán: Modernek közt Első generáció
• Bodolai László: Ahol a törpék táncolnak Esküvői videók

• Varró Attila: Sztárválasztás Hollywoodi renitensek
• Vágvölgyi B. András: www.self-image.com Wilder, Wenders, Waters
• N. N.: John Waters a Filmvilágban
• Nemes Gyula: Cseh álmoskönyv Karel Vachek
• Antal István: Kísérlet az élet Cseh avantgarde
• Éles Márta: Miként ragadjuk meg az igazságot? Beszélgetés Wojciech Marczewskivel
ANIMÁCIÓ
• Elekes Györgyi: Európai vonal-kód Annecy
• Dizseri Eszter: A légy röpte Beszélgetés Rofusz Ferenccel
FESZTIVÁL
• Varró Attila: Angyalok és kutyák Karlovy Vary
KRITIKA
• Varga Balázs: Játékos szenvedély Macerás ügyek
• Ágfalvi Attila: Kiszámított vadság Vademberek
• Báron György: Szponzorfilm Üvegtigris
KÖNYV
• Kelecsényi László: Szociológiai filmtükör Bíró Gyula: A magyar film emberképe
LÁTTUK MÉG
• Ádám Péter: Belphégor
• Csantavéri Júlia: Pad a parkban
• Takács Ferenc: Liam
• Ádám Péter: Szerelmes Thomas
• Mátyás Péter: Neveletlen hercegnő
• Mátyás Péter: Corelli kapitány mandolinja
• Korcsog Balázs: Kémkölykök
• Varró Attila: Bízd a hackerre!
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Tömegnyár

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

A Dogma tisztasági fogadalma

N. N.

 

1.        A felvételeket valóságos helyszíneken kell készíteni. A helyszínt nem szabad kiegészíteni sem kellékkel, sem díszlettel. (Ha egy kellék szükséges az akcióhoz, akkor olyan környezetet kell választani, amelyben megtalálható ez a kellék.)

2.        A hangot sohasem szabad a képtől függetlenül felvenni, és fordítva. Zenét tehát nem szabad alkalmazni, kivéve, ha a forgatás helyszínén jelen van, hallható.

3.        Kötelező a kézikamera használata. A kézikamerával azonban mindenféle mozgás és megállás megengedett. (A filmnek nem kell ott játszódnia, ahol a kamera található – ott kell filmezni, ahol a film játszódik.)

4.        Színes filmre kell forgatni. Tilos mindenfajta megvilágítás. (Azokat a jeleneteket, amelyek felvételéhez túl kevés a fény a nyersanyag expozíciós értékéhez mérve – el kell hagyni, vagy egy egyszerű lámpát kell a kamerára helyezni.)

5.        Tilos mindenfajta optikai trükk és a különböző szűrők használata.

6.        A film nem tartalmazhat öncélú jeleneteket. (Gyilkosságok, fegyver stb. kizárva.)

7.        Tilos mindenféle eltávolodás a film tér-idejétől. Másképpen szólva: a filmnek itt és most kell játszódnia.

8.        Kizárt minden műfaji film.

9.        35 mm-es filmre kell forgatni.

10.    A rendező neve nem szerepelhet a főcímlistán.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2004/02 24. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1769