KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/július
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Kelecsényi László: Temessy Hédi (1925–2001)
• (X) : Filmkalauz

• Schubert Gusztáv: Virtuális gyermekkor Játék és erőszak
• Muhi Klára: A képernyő gyermekei Beszélgetés a tizenévesekről
• Mérő László: Matt Védőbeszéd a videójátékokért
• Wostry Ferenc: Dao, a kard Wuxia klasszikusok
• Vágvölgyi B. András: Vakvívók Wuxia és csambara
• Varró Attila: Törvényszegés Tabu
FESZTIVÁL
• Csantavéri Júlia: Szia, jól vagy? Spanyol filmhét
• N. N.: Goya-díj (1989–2000)
• Tanner Gábor: Filmtörvény Spanyolországban
• Bikácsy Gergely: Sonka, csecs, telihold Bigas Luna színeváltozásai
• N. N.: Bigas Luna filmjei
MAGYAR MŰHELY
• Dániel Ferenc: Pipet Huszárik bolyongásai
• Horeczky Krisztina: Éjféli maraton Beszélgetés Ladányi Andreával
FESZTIVÁL
• Bakács Tibor Settenkedő: A tétnélküli játék képe Mediawave
• N. N.: Mediawave 2001 – díjak
• Sipos Júlia: Menekülés a rövidfilmbe Egy filmfesztivál anatómiája
TELEVÍZÓ
• Kriston László: A televízió utolsó mágusa Robert Halmi
• N. N.: Robert Halmi filmjei
• Kelecsényi László: Honvágytévé Filmmúzeum csatorna
KRITIKA
• Báron György: Umcá, umcá, umcáccá… Tündérdomb
• Stőhr Lóránt: Vigyori Citromfej
• Hungler Tímea: Rossz doktor Hannibal
LÁTTUK MÉG
• Pápai Zsolt: Shrek
• Harmat György: Addig jár a korsó a kútra...
• Nevelős Zoltán: A harcos és a hercegnő
• Kovács Marcell: A múmia visszatér
• Ardai Zoltán: A leskelődő
• Köves Gábor: A csábítás elmélete
• Mátyás Péter: Sebhelyek
• Tamás Amaryllis: A test
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Ötven másodperc

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A Kaptár: Utolsó fejezet

Benke Attila

Resident Evil: The Final Chapter – ausztrál-kanadai-német, 2016. Rendezte és írta: Paul W. S. Anderson. Kép: Glen MacPherson. Zene: Paul Haslinger. Szereplők: Milla Jovovich (Alice), Ali Larter (Claire), Iain Glen (Dr. Isaacs), Shaw Robert (Wesker), Ever Gabo Anderson (Vörös Királynő). Gyártó: Capcom, Constantin Film. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 106 perc.

 

A filmes Resident Evil-franchise témájához híven nagy túlélő, hiszen a Paul W. S. Anderson által istápolt széria csodával határos módon immár 15 éve jól teljesít a pénztáraknál. A Kaptár sikere komoly rejtély, mivel már az ész nélküli trancsírozásról szóló 2002-es első rész sem volt köszönőviszonyban a feldolgozás alapját jelentő, lassú és feszült túlélő horror videójátékokkal. Ráadásul – miként az egyre manírosabb Walking Dead tévésorozat is ékesen bizonyítja – a George A. Romero és Lucio Fulci által felfuttatott zombizsáner lassan kifullad.

Szerencsére a legújabb Kaptár-mozi, az Utolsó fejezet címében is ígéretet tesz, hogy a részről részre kínosabb, önparódiába hajló sztorit ezzel az epizóddal lezárja. Az Utolsó fejezetben megtudjuk, miért fejlesztették ki és szabadították el az emberiséget agresszív élőhalottá változtató T-vírust, amit most egy antivírussal készülnek semlegesíteni a gonosz Umbrella nagyvállalatnál, hogy kiirtsák a fertőzötteket, majd a maradék túlélőt is egy „új világ” felépítésének reményében. Ezért a kábulatból magához térő Alice-nek a ravasz mesterséges intelligencia, a Vörös Királynő hívására vissza kell térnie Raccoon City-be, hogy megakadályozza az újabb tragédiát.

Az Utolsó fejezet nem kínál túl sokat: ismét őrült tudósok, zombitámadások, pár újfent nagyon érdektelen mellékszereplő és nyakatekert cselekménycsavarok keresztezik Alice útját a nyilvánvaló végkifejletig. Így meglepetések híján az akció az érdeklődés fenntartása az akciókra marad, az összecsapások azonban teljesen átlagosak, és az ideges, szinte párkockás vágásokkal az alkotók még ezeket is élvezhetetlenné szabdalták. A záró képsorok és az Utolsó fejezet eddigi bevételi adatait látva pedig aggódhatunk, hogy ez a kasszáknál érthetetlen módon sikeres trash-film mégsem az utolsó epizód volt Alice lapos történetéből.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2017/03 55-55. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13129