KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/április
KRÓNIKA
• N. N.: A 32., Millenniumi Magyar Filmszemle díjai
• N. N.: Képtávíró
• N. N.: Hibaigazítás
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Gengszterek és angyalok Játékfilmek
• Bikácsy Gergely: Kamasz Budától kamasz-Debrecenig Elsőfilmesek
• Stőhr Lóránt: Még csak húsz százalékon égünk Beszélgetés Hajdu Szabolccsal, Mundruczó Kornéllal és Török Ferenccel
• Muhi Klára: Kézigránát, levélbomba, szelíd Apokalipszis Kisjátékfilmek
• Ormos Mária: Hű filmemlékezet Dokumentumfilmek
• Gelencsér Gábor: Költött valóság A dokumentarista módszer

• Forgách András: Túl közel a távolsághoz Szerelemre hangolva
• Turcsányi Sándor: Mozi a téren Cseh hullámok
• Dániel Ferenc: Švejkelés Rudolf Hrušínský-sorozat
• Bori Erzsébet: Hátranézet Új orosz filmek
• Trosin Alekszandr: Galivúd Orosz filmtörvény
• Schubert Gusztáv: A detektívek bűne Rekviem a film noirért
MÉDIA
• Kömlődi Ferenc: Digitális felforgatás Média-stratégiák és a harmadik út

• Takács Ferenc: Angol dada Monty Python Repülő Cirkusza
KRITIKA
• Varga Balázs: Rend nélkül Anarchisták
LÁTTUK MÉG
• Glauziusz Tamás: Harry csak jót akar
• Varró Attila: Ó, testvér, merre visz utad?
• Ádám Péter: Csokoládé
• Korcsog Balázs: Taxi 2
• Csont András: Fedezd fel Forrestert!
• Elek Kálmán: Sátánka
• Köves Gábor: Túszharc
• Harmat György: Férfibecsület
• Kézai Krisztina: Majdnem híres
• de Châtel Andrea: Mi kell a nőnek?
• Hungler Tímea: Bagger Vance legendája
• Tamás Amaryllis: Az ezredes úrnak nincs, aki írjon
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Riki-tiki tévé

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

A képregény nemcsak Hollywoodban és Japánban ihlet filmeket. A párizsi Prima Linea stúdióban a kortárs bande dessinée legjobbjai, Blutch, Lorenzo Matotti, a Dupuy-Berberian duó és az amerikai Charles Burns és Richárd McGuire fogtak össze egy fekete-fehér szkeccs-rajzfilm kedvéért. Címe: Peur(s) du Noir. Félelem a feketétől.

 

*

 

David Fincher (Hetedik, Harcosok klubja) a kevéssé sikeres Pánikszoba után Zodiacról a félelmetes San Franciscó-i sorozatgyilkosról forgat filmet. A film alapjául szolgáló dokumentum-regények szerzője, Robert Greysmith szerint az 1966-78 között dühöngő serial killer a nyomozóhatóságok rivalizálásának köszönheti, hogy kibújhatott a hurokból.

 

*

 

Új filmjének utómunkálatain dolgozik Larry Clark, a Kölykök, a Genya és a Ken Park rendezője. A 2005-ben a mozikba kerülő Wassup Rockers főszereplői latino fiatalok, akik a hip-hop, a punk, és a gördeszkás szubkultúra prominensei közül kerülnek ki. Amatőrszereplők, fél-dokumentarizmus, és az év legjobb soundtrack-je – legalábbis az alkotók ígérete szerint.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2005/06 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8269