KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/április
KRÓNIKA
• N. N.: A 32., Millenniumi Magyar Filmszemle díjai
• N. N.: Képtávíró
• N. N.: Hibaigazítás
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Gengszterek és angyalok Játékfilmek
• Bikácsy Gergely: Kamasz Budától kamasz-Debrecenig Elsőfilmesek
• Stőhr Lóránt: Még csak húsz százalékon égünk Beszélgetés Hajdu Szabolccsal, Mundruczó Kornéllal és Török Ferenccel
• Muhi Klára: Kézigránát, levélbomba, szelíd Apokalipszis Kisjátékfilmek
• Ormos Mária: Hű filmemlékezet Dokumentumfilmek
• Gelencsér Gábor: Költött valóság A dokumentarista módszer

• Forgách András: Túl közel a távolsághoz Szerelemre hangolva
• Turcsányi Sándor: Mozi a téren Cseh hullámok
• Dániel Ferenc: Švejkelés Rudolf Hrušínský-sorozat
• Bori Erzsébet: Hátranézet Új orosz filmek
• Trosin Alekszandr: Galivúd Orosz filmtörvény
• Schubert Gusztáv: A detektívek bűne Rekviem a film noirért
MÉDIA
• Kömlődi Ferenc: Digitális felforgatás Média-stratégiák és a harmadik út

• Takács Ferenc: Angol dada Monty Python Repülő Cirkusza
KRITIKA
• Varga Balázs: Rend nélkül Anarchisták
LÁTTUK MÉG
• Glauziusz Tamás: Harry csak jót akar
• Varró Attila: Ó, testvér, merre visz utad?
• Ádám Péter: Csokoládé
• Korcsog Balázs: Taxi 2
• Csont András: Fedezd fel Forrestert!
• Elek Kálmán: Sátánka
• Köves Gábor: Túszharc
• Harmat György: Férfibecsület
• Kézai Krisztina: Majdnem híres
• de Châtel Andrea: Mi kell a nőnek?
• Hungler Tímea: Bagger Vance legendája
• Tamás Amaryllis: Az ezredes úrnak nincs, aki írjon
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Riki-tiki tévé

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Magyar Mozgókép Alapítvány

N. N.

 

 

Hosszabb előkészítő periódus után, melynek befejező tárgyalási szakasza 1990. szeptember 12-től 1991. április 24-ig tartott, a mai napon bejelentjük a Magyar Mozgókép Alapítvány létrejöttét. Az alapítók a következők: A magyar állam részéről: a Művelődési és Közoktatási Minisztérium. A filmszakma részéről: ART-MOZI Egyesület, Balázs Béla Stúdió Alapítvány, Budapest Filmstúdió Vállalat, Dialóg Filmstúdió Vállalat, Filmforgalmazók Egyesülete, Filmművészek és Filmalkalmazottak Szakszervezete, Filmvilág Alapítvány, Forgatókönyvírók és Dramaturgok Céhe, Hétfői Műhely Stúdió, Hunnia Filmstúdió Vállalat, Játékfilmrendezők Céhe, Kecskeméti Animációs Film Vállalat, MA-FILM Alkotói Egyesülés, Magyar Animációs Céh, Magyar Filmintézet, Magyar Film- és TV-művészek Szövetsége, Magyar Film és Videóvágók Egyesülete, Magyar Filmklubok és Filmbarátok Szövetsége, Magyar Független Film és Videó Szövetség, Magyar Mozisok

Szövetsége, Magyar Operatőrök Társasága, Magyar Tudományos Filmegyesület, MOVI Fórum Filmstúdió, MOVI Helios Filmstúdió, MOVI Művészeti Irodája, Mozgókép Innovációs Társulás és Alapítvány, Objektív Filmstúdió Vállalat, Pannónia Rajz és Animációs Vállalat, Videó Kiadók és Forgalmazók Egyesülete, MOVI Krónika AK.

 

 

Az Alapítvány célja

 

– Az állami mecenatúra fő letéteményeseként elősegíteni a magyar filmek gyártását, valamint terjesztésüket minden műfajban, de kiemelten az értékes művek esetében oly módon, hogy a központi forrásokból biztosított összegeket demokratikusan működő kuratóriumok ítélik oda a pályázó műhelyeknek, alkotói csoportosulásoknak, illetve az egyéni pályázóknak;

– elősegíteni az egyetemes mozgóképkultúra értékeinek magyarországi terjesztését, különös figyelmet fordítva az európai alkotásokra, és segíteni a magyar filmművészet és filmszakma folyamatos jelenlétét a szomszédos országokban, Európában és a világban, a világ magyarsága körében;

– megőrizni és felújítani a magyar játék-, híradó-, dokumentum- és animációs filmeket, megőrizni és gondozni az egyetemes filmtörténet értékeit;

– hozzájárulni az alkotó munka feltételeinek megteremtéséhez;

– elősegíteni a magyar mozgóképszakma érdekeinek képviseletét és a mozgóképszakma képviselőinek részvételét a hazai és a nemzetközi közélet fórumain, fesztiválokon;

– közreműködni a mozgóképszakma képzésében és a tudományos kutatásban, a filmszaksajtó és a filmes szakirodalom kiadásában; kezdeményezni, hogy az oktatásban a mozgókép nagyobb szerepet kapjon;

– elősegíteni a mozgókép-művészet állandó megújítását célzó kísérleteket, a fiatalok pályakezdését és képzését;

– figyelemmel kísérni a mozgóképkultúra infrastruktúráját érintő technológiai újításokat, közreműködni a műszaki fejlesztéssel kapcsolatos információk terjesztésében;

– szolgáltatásként kialakítani és működtetni a magyar mozgóképszakma információs rendszerét;

– kezdeményezni és részt venni a mozgóképszakma egészét vagy egyes szektorait átfogóan érintő jogalkotásban;

– kezdeményezni és elősegíteni az országos és a helyi televíziók és a filmszakma együttműködését a gyártás, a terjesztés, valamint a szakmai érdek- és értékvédelem területén;

– vállalkozási tevékenységet kezdeményezni a szakmai tevékenység anyagi bázisának javítása érdekében;

– a Magyar Mozgókép Alapítvány támogatásban részesítheti a film- és videóművészeti értékek létrehozásában és terjesztésében résztvevő jogi személyeket, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezeteket, valamint természetes személyeket.

 

Budapest, 1991. április 24.

Művelődési És Közoktatási

Minisztérium

Film És Videó Főosztály


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1991/06 03. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4132