KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/április
KRÓNIKA
• N. N.: A 32., Millenniumi Magyar Filmszemle díjai
• N. N.: Képtávíró
• N. N.: Hibaigazítás
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Gengszterek és angyalok Játékfilmek
• Bikácsy Gergely: Kamasz Budától kamasz-Debrecenig Elsőfilmesek
• Stőhr Lóránt: Még csak húsz százalékon égünk Beszélgetés Hajdu Szabolccsal, Mundruczó Kornéllal és Török Ferenccel
• Muhi Klára: Kézigránát, levélbomba, szelíd Apokalipszis Kisjátékfilmek
• Ormos Mária: Hű filmemlékezet Dokumentumfilmek
• Gelencsér Gábor: Költött valóság A dokumentarista módszer

• Forgách András: Túl közel a távolsághoz Szerelemre hangolva
• Turcsányi Sándor: Mozi a téren Cseh hullámok
• Dániel Ferenc: Švejkelés Rudolf Hrušínský-sorozat
• Bori Erzsébet: Hátranézet Új orosz filmek
• Trosin Alekszandr: Galivúd Orosz filmtörvény
• Schubert Gusztáv: A detektívek bűne Rekviem a film noirért
MÉDIA
• Kömlődi Ferenc: Digitális felforgatás Média-stratégiák és a harmadik út

• Takács Ferenc: Angol dada Monty Python Repülő Cirkusza
KRITIKA
• Varga Balázs: Rend nélkül Anarchisták
LÁTTUK MÉG
• Glauziusz Tamás: Harry csak jót akar
• Varró Attila: Ó, testvér, merre visz utad?
• Ádám Péter: Csokoládé
• Korcsog Balázs: Taxi 2
• Csont András: Fedezd fel Forrestert!
• Elek Kálmán: Sátánka
• Köves Gábor: Túszharc
• Harmat György: Férfibecsület
• Kézai Krisztina: Majdnem híres
• de Châtel Andrea: Mi kell a nőnek?
• Hungler Tímea: Bagger Vance legendája
• Tamás Amaryllis: Az ezredes úrnak nincs, aki írjon
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Riki-tiki tévé

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Régóta dédelgetett Nagy Sándor-filmtervét Martin Scorsese valószínűleg csupán producerként fogja megvalósítani: a rendezői székbe végül a két lehetséges jelölt, Ridley Scott és Baz Luhrman közül az utóbbi került. A két éve folyamatosan elhalasztott forgatás következtében csupán 2005-ben bemutatásra kerülő történelmi eposz így majdnem bizonyosan a második helyre szorul Oliver Stone Alexander-produkciójával szemben (Colin Farrell főszereplésével), miközben Mel Gibson már forgatja az HBO csatorna által megrendelt minisorozatát (Fire from Heaven), sőt a mexikói Alfonso Arau is hozzálátott egy alacsony költségvetésű mozifilmhez a nagy hadvezérről.

 

*

 

Brian de Palma rendezi az évek óta tervezett filmváltozatot a Fekete dáliából, James Ellroy (Szigorúan bizalmas, Rekviem egy nyomozóért), korunk első számú bűnügyi írójának egyik legjobb regényéből. A 40-es évek Hollywoodjának legrejtélyesebb gyilkossági ügyét feldolgozó történet a rendező szerint: „a Gonosz érintése és a Sierra Madre kincse randevúja valahol a Kínai negyedben.”

 

*

 

Halloween éjszakájára eső amerikai premierje után januártól indul európai útjára Mathieu Kassovitz hollywoodi bemutatkozása, a Dark Castle stúdió számára forgatott Gothika. Az elmegyógyintézetben játszódó csavaros pszicho-horror hősnője egy amnéziás doktornő (Halle Berry), aki saját kollégái előtt próbálja bebizonyítani épelméjűségét és ártatlanságát egy véres gyilkosságsorozatban, miközben a valódi tettes rá vadászik. Jan Kounen, a Dobermannal bemutatkozott másik francia ígéret ugyancsak Hollywoodban forgat, kedvenc kultusz-képregénye, a Blueberry bizarr westerntörténetét, Vincent Cassellel a főszerepben.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2004/02 03. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1761