KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/április
KRÓNIKA
• N. N.: A 32., Millenniumi Magyar Filmszemle díjai
• N. N.: Képtávíró
• N. N.: Hibaigazítás
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Gengszterek és angyalok Játékfilmek
• Bikácsy Gergely: Kamasz Budától kamasz-Debrecenig Elsőfilmesek
• Stőhr Lóránt: Még csak húsz százalékon égünk Beszélgetés Hajdu Szabolccsal, Mundruczó Kornéllal és Török Ferenccel
• Muhi Klára: Kézigránát, levélbomba, szelíd Apokalipszis Kisjátékfilmek
• Ormos Mária: Hű filmemlékezet Dokumentumfilmek
• Gelencsér Gábor: Költött valóság A dokumentarista módszer

• Forgách András: Túl közel a távolsághoz Szerelemre hangolva
• Turcsányi Sándor: Mozi a téren Cseh hullámok
• Dániel Ferenc: Švejkelés Rudolf Hrušínský-sorozat
• Bori Erzsébet: Hátranézet Új orosz filmek
• Trosin Alekszandr: Galivúd Orosz filmtörvény
• Schubert Gusztáv: A detektívek bűne Rekviem a film noirért
MÉDIA
• Kömlődi Ferenc: Digitális felforgatás Média-stratégiák és a harmadik út

• Takács Ferenc: Angol dada Monty Python Repülő Cirkusza
KRITIKA
• Varga Balázs: Rend nélkül Anarchisták
LÁTTUK MÉG
• Glauziusz Tamás: Harry csak jót akar
• Varró Attila: Ó, testvér, merre visz utad?
• Ádám Péter: Csokoládé
• Korcsog Balázs: Taxi 2
• Csont András: Fedezd fel Forrestert!
• Elek Kálmán: Sátánka
• Köves Gábor: Túszharc
• Harmat György: Férfibecsület
• Kézai Krisztina: Majdnem híres
• de Châtel Andrea: Mi kell a nőnek?
• Hungler Tímea: Bagger Vance legendája
• Tamás Amaryllis: Az ezredes úrnak nincs, aki írjon
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Riki-tiki tévé

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Übergáz

Benke Attila

Stuber – amerikai, 2019. Rendezte: Michael Dowse. Írta: Tipper Clancy. Kép: Bobby Shore. Zene: Joseph Trapense. Szereplők: Kumail Nanijani (Stu), Dave Bautista (Vic), Iko Uwais (Teijo), Natalie Morales (Nicole), Mira Sorvino (McHenry), Betty Gilpin (Becca). Gyártó: 20th Century Fox. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 105 perc.

 

Az akciófilm királyai, Sylvester Stallone és Arnold Schwarzenegger túl a hetvenen sem kívánnak visszavonulni, bár akadnak trónkövetelőik: az A-kategóriából ki-kiszoruló Jason Statham és Vin Diesel, az utóbbi években akció-vígjátékokkal sikereket elérő Dwayne „The Rock” Johnson vagy a másik ex-pankrátor, A galaxis őrzői egyik közkedvelt karakterét megformáló Dave Bautista. A Szupercella 2–3-ban Stallone-nal együtt lövöldöző Bautista az akciósztárok sikerreceptjét követi: legújabb filmje egy akció-vígjáték, amelyet ő és a főhőst alakító Kumail Nanijani (Rögtönzött szerelem) varázsolnak szórakoztató blődlivé.

Az Übergáz a klasszikus buddy cop filmek szerelemgyermeke. Vic, az idősödő rohamrendőr a Teijo nevű drogdílert üldözve gyengülő látása miatt elveszíti társát és a bűnöző nyomát is. Fél év múlva Teijo ismét feltűnik a színen, ám éppen a nagy drogüzlet és leszámolás napján műtik meg Vic szemét is, így aztán a férfi nem lőhet, nem vezethet. A makacs nyomozó mégis volán mögé ül, aminek baleset lesz a vége, ezért az Uber mobil-alkalmazáson keresztül kénytelen felfogadni a lúzer Stut, aki nemcsak sofőrje, de mintegy szeme is lesz az orráig sem látó kemény zsarunak.

A papírvékony történet semmilyen meglepetést nem tartogat azok számára, akik ismerik Walter Hill klasszikus akció-vígjátékait vagy a francia Taxi-filmeket. Ráadásul antagonistái még Stu elektromos autójánál is szürkébb és unalmasabb karakterek (hiába alakítja a főgonoszt az indonéz akciósztár, Iko Uwais). Szerencsére Bautista és Nanijan között működik az a bizonyos kémia, habár hőseik a 48 óra Nick Nolte- és Eddie Murphy-figuráihoz hasonlóan teljesen különböző karakterek. Alpári poénokat és gyatra szóvicceket sem mellőző közös jeleneteik ha nem is színvonalas, de kellemes szórakozást nyújtanak másfél órára a hűvös moziteremben.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/08 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14188