KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/április
KRÓNIKA
• N. N.: A 32., Millenniumi Magyar Filmszemle díjai
• N. N.: Képtávíró
• N. N.: Hibaigazítás
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Gengszterek és angyalok Játékfilmek
• Bikácsy Gergely: Kamasz Budától kamasz-Debrecenig Elsőfilmesek
• Stőhr Lóránt: Még csak húsz százalékon égünk Beszélgetés Hajdu Szabolccsal, Mundruczó Kornéllal és Török Ferenccel
• Muhi Klára: Kézigránát, levélbomba, szelíd Apokalipszis Kisjátékfilmek
• Ormos Mária: Hű filmemlékezet Dokumentumfilmek
• Gelencsér Gábor: Költött valóság A dokumentarista módszer

• Forgách András: Túl közel a távolsághoz Szerelemre hangolva
• Turcsányi Sándor: Mozi a téren Cseh hullámok
• Dániel Ferenc: Švejkelés Rudolf Hrušínský-sorozat
• Bori Erzsébet: Hátranézet Új orosz filmek
• Trosin Alekszandr: Galivúd Orosz filmtörvény
• Schubert Gusztáv: A detektívek bűne Rekviem a film noirért
MÉDIA
• Kömlődi Ferenc: Digitális felforgatás Média-stratégiák és a harmadik út

• Takács Ferenc: Angol dada Monty Python Repülő Cirkusza
KRITIKA
• Varga Balázs: Rend nélkül Anarchisták
LÁTTUK MÉG
• Glauziusz Tamás: Harry csak jót akar
• Varró Attila: Ó, testvér, merre visz utad?
• Ádám Péter: Csokoládé
• Korcsog Balázs: Taxi 2
• Csont András: Fedezd fel Forrestert!
• Elek Kálmán: Sátánka
• Köves Gábor: Túszharc
• Harmat György: Férfibecsület
• Kézai Krisztina: Majdnem híres
• de Châtel Andrea: Mi kell a nőnek?
• Hungler Tímea: Bagger Vance legendája
• Tamás Amaryllis: Az ezredes úrnak nincs, aki írjon
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Riki-tiki tévé

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Interjú Istennel

Roboz Gábor

An Interview with God – amerikai, 2018. Rendezte: Perry Lang. Írta: Ken Aguado. Kép: Frank Prinzi. Zene: Ian Honeyman. Szereplők: Brenton Thwaites (Paul), David Strathairn (A férfi), Yael Grobglas (Sarah). Gyártó: Giving Films. Forgalmazó: ADS Service Kft. Feliratos. 97 perc.

 

Világos, hogy ha egy rendező a visszhangtalan játékfilmes bemutatkozását követő több mint húsz évben közel ötven tévésorozaton dolgozott, a mozivászonhoz való visszatérésénél nem érheti be kispályás koncepcióval. Innen nézve teljesen érthető, hogy Perry Lang tavalyi egészestése – amelynek forgatókönyvét a korábban főzőshow-kreátorként induló Ken Aguado írta – szokatlan témát választ: egy fiatalember egy park asztalánál interjút készíthet a vele szemben helyet foglaló Istennel. Az értelemszerűen New Yorkban játszódó cselekmény főhőse egy hitevesztett, Afganisztánt is megjárt újságíró, aki súlyos párkapcsolati krízise idején jut a nem mindennapi lehetőséghez, hogy három félórás etapban kérdéseket tehessen fel a Mindenhatónak, aki egy fess hatvanas férfi alakjában jelenik meg.

Az Interjú Istennel pontosan azt kínálja, amit az alapötlet ismeretében egy kisiparosok által jegyzett, másfél órás amerikai produkciótól várhatunk: Cormac McCarthy helyett átlagos középiskolai filozófiaórákat idéző eszmecseréket, ahol szinte minden kötelező kérdés elhangzik, és valamilyen válaszokat is kapunk, de meglepetésekre sem esztétikai, sem teológiai értelemben nem érdemes számítanunk. Lang tételfilmjén nem érződik, hogy jól körülhatárolt célközönségén túl is lenne ambíciója parázs vitákat gerjeszteni, inkább csak meglévő meggyőződések megerősítésére tűnik alkalmasnak, bár esetleg azok is üdvözölhetik, akik már régóta hisznek benne, hogy az örök mellékszereplő David Strathairnnek közel negyven évnyi gürcölés után kijárt már egy igazán nagy szerep.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/04 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14067