KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/április
KRÓNIKA
• N. N.: A 32., Millenniumi Magyar Filmszemle díjai
• N. N.: Képtávíró
• N. N.: Hibaigazítás
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Gengszterek és angyalok Játékfilmek
• Bikácsy Gergely: Kamasz Budától kamasz-Debrecenig Elsőfilmesek
• Stőhr Lóránt: Még csak húsz százalékon égünk Beszélgetés Hajdu Szabolccsal, Mundruczó Kornéllal és Török Ferenccel
• Muhi Klára: Kézigránát, levélbomba, szelíd Apokalipszis Kisjátékfilmek
• Ormos Mária: Hű filmemlékezet Dokumentumfilmek
• Gelencsér Gábor: Költött valóság A dokumentarista módszer

• Forgách András: Túl közel a távolsághoz Szerelemre hangolva
• Turcsányi Sándor: Mozi a téren Cseh hullámok
• Dániel Ferenc: Švejkelés Rudolf Hrušínský-sorozat
• Bori Erzsébet: Hátranézet Új orosz filmek
• Trosin Alekszandr: Galivúd Orosz filmtörvény
• Schubert Gusztáv: A detektívek bűne Rekviem a film noirért
MÉDIA
• Kömlődi Ferenc: Digitális felforgatás Média-stratégiák és a harmadik út

• Takács Ferenc: Angol dada Monty Python Repülő Cirkusza
KRITIKA
• Varga Balázs: Rend nélkül Anarchisták
LÁTTUK MÉG
• Glauziusz Tamás: Harry csak jót akar
• Varró Attila: Ó, testvér, merre visz utad?
• Ádám Péter: Csokoládé
• Korcsog Balázs: Taxi 2
• Csont András: Fedezd fel Forrestert!
• Elek Kálmán: Sátánka
• Köves Gábor: Túszharc
• Harmat György: Férfibecsület
• Kézai Krisztina: Majdnem híres
• de Châtel Andrea: Mi kell a nőnek?
• Hungler Tímea: Bagger Vance legendája
• Tamás Amaryllis: Az ezredes úrnak nincs, aki írjon
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Riki-tiki tévé

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Könyvklub

Lovas Anna

Book Club – amerikai, 2018. Rendezte: Bill Holderman. Írta: Bill Holderman és Erin Smimms. Kép: Andrew Dunn. Zene: Peter Nashel. Szereplők: Diane Keaton (Diane), Jane Fonda (Vivian), Candice Bergen (Sharon), Mary Steenburgen (Carol), Andy Garcia (Mitchell), Craig T. Nelson (Bruce). Gyártó: Apartment Story / June Pictures. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 104 perc.

 

Vajon mi különbözteti meg a hatvanas generációt a huszonévesektől? Az élettapasztalat, mellyel könnyebben veszik az akadályokat? A családból, barátokból kialakított erős szociális háló, melynek hála biztosabb a helyük a világban? Vagy a sok kudarcon és felismerésen keresztül felépített önismeret? A Könyvklub szerint egyik sem: csupán egy elhízott, megráncosodott test, a feldolgozatlan régi sérelmek, és a megcsappant szexuális vágy.

Pedig az alapötlet bájos: négy, szakmájában sikeres, látszólag remek életet élő régi barátnő (a legendás Jane Fonda, Diane Keaton, Candice Bergen és Mary Steenburgen) életét felforgatja, amikor az évtizedek óta havi rendszerességgel összehívott könyvklubjuk témájául A szürke ötven árnyalatát választják. Grey és Ana mindent elsöprő szado-mazo kapcsolata rádöbbenti őket, hogy az életükből már régóta hiányzik a szenvedély, így aztán fittyet hányva a családjuk, a párjuk, és leginkább a saját elvárásaiknak, korukat meghazudtolva bátran csinálnak hülyét magukból a kaland kedvéért.

Ugyan a 2018-ban is csodálatos sztárszínésznők 104 percen keresztül küzdenek azért, hogy életet leheljenek a Könyvklubba, a történetért és a látványért felelős stábtagok sajnos csúnyán cserben hagyják őket. A végeredmény egy helyenként vicces, de többnyire kínos üzenetekkel megpakolt olcsó vígjáték arról a hihetetlennek tűnő felismerésről, hogy van (nemi) élet a menopauza után, és hogy még a tündöklő filmsztárok is megöregszenek egyszer. Bár egy jó romkom az érettebb női közönségnek valóban hiánypótló lenne, ez nem az – még mindig érdemesebb újranézni a Nancy Meyers-filmeket.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2018/07 55-55. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13733