KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/április
KRÓNIKA
• N. N.: A 32., Millenniumi Magyar Filmszemle díjai
• N. N.: Képtávíró
• N. N.: Hibaigazítás
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Gengszterek és angyalok Játékfilmek
• Bikácsy Gergely: Kamasz Budától kamasz-Debrecenig Elsőfilmesek
• Stőhr Lóránt: Még csak húsz százalékon égünk Beszélgetés Hajdu Szabolccsal, Mundruczó Kornéllal és Török Ferenccel
• Muhi Klára: Kézigránát, levélbomba, szelíd Apokalipszis Kisjátékfilmek
• Ormos Mária: Hű filmemlékezet Dokumentumfilmek
• Gelencsér Gábor: Költött valóság A dokumentarista módszer

• Forgách András: Túl közel a távolsághoz Szerelemre hangolva
• Turcsányi Sándor: Mozi a téren Cseh hullámok
• Dániel Ferenc: Švejkelés Rudolf Hrušínský-sorozat
• Bori Erzsébet: Hátranézet Új orosz filmek
• Trosin Alekszandr: Galivúd Orosz filmtörvény
• Schubert Gusztáv: A detektívek bűne Rekviem a film noirért
MÉDIA
• Kömlődi Ferenc: Digitális felforgatás Média-stratégiák és a harmadik út

• Takács Ferenc: Angol dada Monty Python Repülő Cirkusza
KRITIKA
• Varga Balázs: Rend nélkül Anarchisták
LÁTTUK MÉG
• Glauziusz Tamás: Harry csak jót akar
• Varró Attila: Ó, testvér, merre visz utad?
• Ádám Péter: Csokoládé
• Korcsog Balázs: Taxi 2
• Csont András: Fedezd fel Forrestert!
• Elek Kálmán: Sátánka
• Köves Gábor: Túszharc
• Harmat György: Férfibecsület
• Kézai Krisztina: Majdnem híres
• de Châtel Andrea: Mi kell a nőnek?
• Hungler Tímea: Bagger Vance legendája
• Tamás Amaryllis: Az ezredes úrnak nincs, aki írjon
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Riki-tiki tévé

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Hamis a baba

Turcsányi Sándor

 

Az.

Újra, itt van a nagy csapat, Eötvös Csöpi, Kardos doktor, Purci úr, Avar István és a többiek. S velük a nyár – télen. Rosszkedvünk telén. Mit nekik rendszerváltás, átmentették magukat. Másfél órára megint jó nekünk. Nyakunkon a Hungarian Dream. Adidasban, Görögben. Filmes szokásoktól eltérően az italos palackok címkéi kifelé fordulnak, képes felüket mutatják nekünk. High life ez bizony, álmaink szerint való. Csak ámulunk és bámulunk a zsöllyében, míg a Chiem-seen a magyar rendőr vitorlázik. Jól is van ez így, sör habzik, folyik az ultiparti. Csak megrögzött mindentudók, mindig tévedők hörögnek, hogy ócska tévéreklámok egész estét betöltő játékfilmmé tupírozása látható itten, s figyelmetlenebb, mondhatni utánjátszó nézők emlegetik Piedonét. Csipiszt! Bujtor István a nagy magyar valóság egyik legvaskosabb szeletét mutatja meg, immár többedszer. Non fiction ez a javából, csak körül kell nézni. Állami ideáljaink érzékeny tükre ez, az út Európába. Kis magyar vágyakozás. Ajjaj, magyar itt minden, csak a narancs nem, az görög, mert hogy abban kábítószer van. (A magyar narancs? Az meg már nincs is talán.) Ami abszolút újdonság, új időknek új szele: a szex. Á la Popó Magazin, csak úgy, mint otthon. Megjelenik Duci Juci, asszem Bögyös Macának hívják. Álmaink asszonya. Kissé hátborzongató ugyan az önmagunkkal való szembesülés, de félni azért nem kell. Ez csak egy mozi. Hát kalandra fel!

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/01 57-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=127