KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/február
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
MAGYAR MŰHELY
• Forgách András: A rend éjszakája Beszélgetés a Werckmeister harmóniákról
• Kovács András Bálint: A rend éjszakája Beszélgetés a Werckmeister harmóniákról
• Szilágyi Ákos: A rend éjszakája Beszélgetés a Werckmeister harmóniákról
• Balassa Péter: Zöngétlen tombolás Werckmeister harmóniák
• Hirsch Tibor: Prufrock úr szerelmes éneke Utolsó vacsora az Arabs Szürkéhez
• Bori Erzsébet: A gólya hozta Beszélgetés Gyarmathy Líviával
CYBERVILÁG
• Herpai Gergely: Interaktív hullámok A digitális kultúra két arca
• Zachar Balázs: Fordulat-szám Beszélgetés a digitális forradalomról
• Kriston László: A sz@b@dság pill@n@t@ Paradigmaváltás Hollywoodban – 1. rész
• N. N.: Internet-oldalak

• Szilágyi Ákos: Happykalipszis Brazil és más végtörténetek
SOROZATGYILKOSOK
• Hungler Tímea: Szép a rút Sorozatgyilkos-filmek
• Varró Attila: Amerikai pszeudo Amerikai psycho
KRITIKA
• Galambos Attila: Dalolva a vérpadra Táncos a sötétben
• Varga Balázs: Lelki szemek Vakvagányok
• Békés Pál: Arany országút csillogó gyémántporán Meseautó
KÖNYV
• Kelecsényi László: Úrilány identitást keres Perczel Zita: A Meseautó magányos utasa
LÁTTUK MÉG
• Csont András: Sade márki játékai
• Takács Ferenc: Titus
• Köves Gábor: A sebezhetetlen
• Pápai Zsolt: A vörös bolygó
• Mátyás Péter: Számkivetett
• Vidovszky György: Ősz New Yorkban
• Strausz László: A harc mestere
• Kézai Krisztina: Hullahegyek, fenegyerek
• Hungler Tímea: Hangyák a gatyában
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Bridget Jones tévéje

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Übergáz

Benke Attila

Stuber – amerikai, 2019. Rendezte: Michael Dowse. Írta: Tipper Clancy. Kép: Bobby Shore. Zene: Joseph Trapense. Szereplők: Kumail Nanijani (Stu), Dave Bautista (Vic), Iko Uwais (Teijo), Natalie Morales (Nicole), Mira Sorvino (McHenry), Betty Gilpin (Becca). Gyártó: 20th Century Fox. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 105 perc.

 

Az akciófilm királyai, Sylvester Stallone és Arnold Schwarzenegger túl a hetvenen sem kívánnak visszavonulni, bár akadnak trónkövetelőik: az A-kategóriából ki-kiszoruló Jason Statham és Vin Diesel, az utóbbi években akció-vígjátékokkal sikereket elérő Dwayne „The Rock” Johnson vagy a másik ex-pankrátor, A galaxis őrzői egyik közkedvelt karakterét megformáló Dave Bautista. A Szupercella 2–3-ban Stallone-nal együtt lövöldöző Bautista az akciósztárok sikerreceptjét követi: legújabb filmje egy akció-vígjáték, amelyet ő és a főhőst alakító Kumail Nanijani (Rögtönzött szerelem) varázsolnak szórakoztató blődlivé.

Az Übergáz a klasszikus buddy cop filmek szerelemgyermeke. Vic, az idősödő rohamrendőr a Teijo nevű drogdílert üldözve gyengülő látása miatt elveszíti társát és a bűnöző nyomát is. Fél év múlva Teijo ismét feltűnik a színen, ám éppen a nagy drogüzlet és leszámolás napján műtik meg Vic szemét is, így aztán a férfi nem lőhet, nem vezethet. A makacs nyomozó mégis volán mögé ül, aminek baleset lesz a vége, ezért az Uber mobil-alkalmazáson keresztül kénytelen felfogadni a lúzer Stut, aki nemcsak sofőrje, de mintegy szeme is lesz az orráig sem látó kemény zsarunak.

A papírvékony történet semmilyen meglepetést nem tartogat azok számára, akik ismerik Walter Hill klasszikus akció-vígjátékait vagy a francia Taxi-filmeket. Ráadásul antagonistái még Stu elektromos autójánál is szürkébb és unalmasabb karakterek (hiába alakítja a főgonoszt az indonéz akciósztár, Iko Uwais). Szerencsére Bautista és Nanijan között működik az a bizonyos kémia, habár hőseik a 48 óra Nick Nolte- és Eddie Murphy-figuráihoz hasonlóan teljesen különböző karakterek. Alpári poénokat és gyatra szóvicceket sem mellőző közös jeleneteik ha nem is színvonalas, de kellemes szórakozást nyújtanak másfél órára a hűvös moziteremben.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/08 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14188