KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/október
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
MAGYAR MŰHELY
• Bérczes László: Hetet-havat Beszélgetés Jancsó Miklóssal és Grunwalsky Ferenccel
• Bori Erzsébet: Leveskultusz Glamour
• Szőnyei Tamás: A filmeknek megvan az idejük Beszélgetés Gödrös Frigyessel

• Kriston László: Hadüzenet nélküli háború Eurofilm
• Galambos Attila: A kényszer zubbonya Dogma-variációk: Idióták; Mifune utolsó dala
• N. N.: Dogma-filmek
• Trosin Alekszandr: Újra szól a kalasnyikov Orosz maffiafilmek
• Kovács István: Az adósságtól a gyilkosságig Lengyel bűnfilmek
• Turcsányi Sándor: Szorul a hurok Magyar bűn, magyar rend
• Forgách András: Ügyelj a lépésedre A gyilkos csókja
• Zoltán Gábor: Maszkcsók Tágra zárt szemek
• Janisch Attila: Elhagyott pokol Hűtlen remekmű
• Varró Attila: Pinokkió Bádogvárosban AI
• Karátson Gábor: Rommező, fekete lukakkal Apu-trilógia
• N. N.: Satyajit Ray játékfilmjei
KRITIKA
• Báron György: Észak, északnyugat Balra a nap nyugszik
• Varga Balázs: Traktorral portugál partokra Portugál
• Hirsch Tibor: Az ördöglakat A Millió Dolláros Hotel
LÁTTUK MÉG
• Hegyi Gyula: Napsugár sétány
• Kézai Krisztina: Bajnokok reggelije
• Hungler Tímea: Én és én meg az Irén
• Tamás Amaryllis: Pénzt és életet!
• Harmat György: U-571
• Köves Gábor: Hibátlanok
• Varró Attila: Öld meg Rómeót!
• Pápai Zsolt: Krokodilok bölcsessége
• Tosoki Gyula: Az asztronauta
• Kömlődi Ferenc: Árnyék nélkül
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Az ember

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Ulrich Gregor

Bemutatjuk külföldi tudósítóinkat

N. N.

 

1932-ben született Hamburgban. Tanulmányait Hamburgban, Párizsban és Nyugat-Berlinben végezte; filmkritikus és filmtörténész. Rendszeresen kritikákat közöl a „Cinéma”, a „Cinema Nuovo” és a „Filmkritik” című szakfolyóiratokban, valamint nyugatnémet napilapokban, hetilapokban és a rádióban. 1966–1972-ig a filmtörténet tanára a nyugat-berlini Filmfőiskolán. 1963-tól megalapítója és igazgatója a „Freunde der Deutsche Kinemathek”-nek; 1971 óta a nyugat-berlini „Fiatal Filmművészek Fóruma” elnevezésű fesztivál igazgatója; 1979-től a Nyugat-Berlini Filmfesztivál társigazgatója. – Megjelent könyvei: Ulrich Gregor–Enno Patalas: „Geschichte des Films”, 1962 (magyarul: „A film világtörténete”, 1966); „Wie sie filmen”, 1964 (interjúk filmrendezőkkel); dokumentumköteteket publikált a 30-as évek szovjet és amerikai filmművészetéről, Jean Renoirról, az 1966–1970-es évek olasz filmgyártásáról; újabb filmtörténeti munkája: „Geschichte des Films ab 1960”, 1978. (A film világtörténete 1960 után.) (E könyvről egyébként a Filmvilág 1979/19. számában közöltünk ismertetést.)


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/04 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8227