KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/október
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
MAGYAR MŰHELY
• Bérczes László: Hetet-havat Beszélgetés Jancsó Miklóssal és Grunwalsky Ferenccel
• Bori Erzsébet: Leveskultusz Glamour
• Szőnyei Tamás: A filmeknek megvan az idejük Beszélgetés Gödrös Frigyessel

• Kriston László: Hadüzenet nélküli háború Eurofilm
• Galambos Attila: A kényszer zubbonya Dogma-variációk: Idióták; Mifune utolsó dala
• N. N.: Dogma-filmek
• Trosin Alekszandr: Újra szól a kalasnyikov Orosz maffiafilmek
• Kovács István: Az adósságtól a gyilkosságig Lengyel bűnfilmek
• Turcsányi Sándor: Szorul a hurok Magyar bűn, magyar rend
• Forgách András: Ügyelj a lépésedre A gyilkos csókja
• Zoltán Gábor: Maszkcsók Tágra zárt szemek
• Janisch Attila: Elhagyott pokol Hűtlen remekmű
• Varró Attila: Pinokkió Bádogvárosban AI
• Karátson Gábor: Rommező, fekete lukakkal Apu-trilógia
• N. N.: Satyajit Ray játékfilmjei
KRITIKA
• Báron György: Észak, északnyugat Balra a nap nyugszik
• Varga Balázs: Traktorral portugál partokra Portugál
• Hirsch Tibor: Az ördöglakat A Millió Dolláros Hotel
LÁTTUK MÉG
• Hegyi Gyula: Napsugár sétány
• Kézai Krisztina: Bajnokok reggelije
• Hungler Tímea: Én és én meg az Irén
• Tamás Amaryllis: Pénzt és életet!
• Harmat György: U-571
• Köves Gábor: Hibátlanok
• Varró Attila: Öld meg Rómeót!
• Pápai Zsolt: Krokodilok bölcsessége
• Tosoki Gyula: Az asztronauta
• Kömlődi Ferenc: Árnyék nélkül
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Az ember

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Halálos szerelem

Kránicz Bence

The Necessary Death of Charlie Countryman – amerikai, 2013. Rendezte: Fredrik Bond. Szereplők: Shia LaBeouf, Evan Rachel Wood, Mads Mikkelsen. Forgalmazó: MediaPro. 108 perc.

 

Elátkozott, botrányokkal tarkított forgatásokból nem egyet tudnánk felidézni, de a balszerencse sújtotta filmtervek java részére nem kultstátusz, hanem a feledés homálya vár: minden Apokalipszis, mostra tucatnyi Halálos szerelem jut. Fredrik Bond bemutatkozó rendezése körül egyre csak szaporodtak a rossz előjelek, a megfelelő kelet-európai helyszín utáni elhúzódó kereséstől a női főszereplő cenzúra miatti felháborodásáig (az erőszakszekvenciák maradhattak, de az orális szexben részesülő hősnő látványa sok volt a producereknek), nem is beszélve Shia LaBeouf művészi programjáról. A hírek szerint ugyanis a fiatal sztár a method acting jegyében nem ritkán kábítószerek hatása alatt állt a kamerák elé, a rendszeres fürdéstől viszont tartózkodott. A többször elhalasztott premier után hat napig műsoron tartott, néhány ezer dolláros bevétellel leszereplő film eredeti címe, a Charlie Countryman szükségszerű halála így a fogadtatás szempontjából önbeteljesítő jóslattá vált, pedig a végeredmény egyáltalán nem érdektelen munka.

Az édesanyját gyászoló Charlie Bukarestbe utazik, hogy megtalálja önmagát, a véletlenek összjátéka révén azonban egy gengszter nőjével kerül közelebbi kapcsolatba – innentől a csellengés helyett arra koncentrál, hogy mentse az irháját. A magának való, kiábrándult fiú nevelődési történetének nem tesz jót, hogy a rendező a játékidő előrehaladtával megfeledkezik a nyitány ígéretes, a főhős belső világát is megelevenítő közelítésmódjáról, mindinkább a thriller-lecke felmondásába fektetve az energiáit. Bond atmoszférateremtő készségét dicséri ugyanakkor a bukaresti kolorlokál ihletett, érzéki ábrázolása, és LaBeouf igyekezete is elismerésre méltó: a sebezhető, szerelemre éhes Charlie-t emésztő lázas izzás megmutatása valódi színészi tehetségről árulkodik.

Extrák: semmi.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/06 62-62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11888