KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/augusztus
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Csantavéri Júlia: Vittorio Gassman (1922–2000)

• Schubert Gusztáv: XXL Az eklektika hősei
• Hirsch Tibor: Időn kívüli időutazó James Bond-korszak
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Nyugat-Keleti Díván Cannes
• N. N.: Cannes-i díjak

• Horváth Antal Balázs: Járatlan úton Privátbűnök, magáncsapdák
• Herpai Gergely: Pixel noir Digitális bűnök
• Pápai Zsolt: Zsánerek a fonákjáról John Sayles portréjához
• N. N.: John Sayles filmjei
• Muhi Klára: A törvény kapujában Beszélgetés a filmszakmáról
• Gervai András: Karakter Eurofilm: Hollandia
• Gervai András: Mélyföld: holland filmhelyzet
KÖNYV
• Zalán Vince: A valóság dramaturgiája Kieślowski mozija
• Csala Károly: Egy szavahihető ember Hamza D. Ákos a magyar filmművészetben

• Geréb Anna: A filmkocka el van vetve A Goszfilmofond kincsei
• Halász Tamás: Testek tájban, tájak testen Táncfilmek
KRITIKA
• Varró Attila: Mélységillúzió South Park kontra Disney
• Békés Pál: Déli ritmus Cuki hagyatéka
• Köves Gábor: A jóízlésű idomár Pop, csajok satöbbi; Hi-Lo Country
• Pályi András: Hadüzenet, aranyhazugságokkal Tűzzel-vassal
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: M: I-2
• Nevelős Zoltán: Új csapás
• Köves Gábor: Tolvajtempó
• Bori Erzsébet: Frequency
• Ardai Zoltán: A tanú szeme
• Barotányi Zoltán: Galaktitkos küldetés
• Kézai Krisztina: Agyatlan apartman
• Hungler Tímea: Oltári vőlegény
• Tamás Amaryllis: A földlakók nemi élete
• Kis Anna: Mansfield Park
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Ki volt?

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Halálugrás

Sneé Péter

Már látták e filmet. Igaz, a bűnügyi történet hősei akkor pilóták, búvárok vagy hegymászók voltak. Most az ejtőernyősök kerültek sorra. Közülük verbuválódnak a gonoszok, akik megszöktetnek egy kompjuterzsenit a börtönből, hogy segítségével azután szabadon garázdálkodhassanak a szupertitkos adatbázisokon. Hozzájuk csapódik a jó rendőr is, hogy némi móka és kacagás árán elsajátítsa az ugrás mesterségét, valamint lefülelje a megátalkodottakat. Ugye, ismerős séma? Ugyanarra a kanavászra dolgoznak a krimi alkotói, s meg nem unják. Pedig a használattól rongyos már, de az ejtőernyő selyme talán eltakarja a sok lyukat és szakadást.

Kit sem izgat a hitványka sztori, egyedül a légifelvételek foglalkoztatják az operatőrt is. Azokból próbál valami lélegzetelállítót csinálni, sajnos, kevés sikerrel. Pedig a kaszkadőrök ügyesek, csak az ötlet kevés, meg a trükk gyenge. Ilyen hivalkodóan rossz, vetített hátteret régóta nem láttunk. Ami pedig a repülőgépes akrobatikát illeti, kisgyermek korukban nem ártott volna fizika-korrepetálásra járniuk a forgatókönyv készítőinek, akkor föl sem merül bennük ennyi csacskaság. De az osztályismétlőknek bízvást ajánlható e produkció. Aligha csalódnak majd benne, hiszen ismerik. Visszaköszön már.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1995/04 57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=850