KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/augusztus
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Csantavéri Júlia: Vittorio Gassman (1922–2000)

• Schubert Gusztáv: XXL Az eklektika hősei
• Hirsch Tibor: Időn kívüli időutazó James Bond-korszak
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Nyugat-Keleti Díván Cannes
• N. N.: Cannes-i díjak

• Horváth Antal Balázs: Járatlan úton Privátbűnök, magáncsapdák
• Herpai Gergely: Pixel noir Digitális bűnök
• Pápai Zsolt: Zsánerek a fonákjáról John Sayles portréjához
• N. N.: John Sayles filmjei
• Muhi Klára: A törvény kapujában Beszélgetés a filmszakmáról
• Gervai András: Karakter Eurofilm: Hollandia
• Gervai András: Mélyföld: holland filmhelyzet
KÖNYV
• Zalán Vince: A valóság dramaturgiája Kieślowski mozija
• Csala Károly: Egy szavahihető ember Hamza D. Ákos a magyar filmművészetben

• Geréb Anna: A filmkocka el van vetve A Goszfilmofond kincsei
• Halász Tamás: Testek tájban, tájak testen Táncfilmek
KRITIKA
• Varró Attila: Mélységillúzió South Park kontra Disney
• Békés Pál: Déli ritmus Cuki hagyatéka
• Köves Gábor: A jóízlésű idomár Pop, csajok satöbbi; Hi-Lo Country
• Pályi András: Hadüzenet, aranyhazugságokkal Tűzzel-vassal
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: M: I-2
• Nevelős Zoltán: Új csapás
• Köves Gábor: Tolvajtempó
• Bori Erzsébet: Frequency
• Ardai Zoltán: A tanú szeme
• Barotányi Zoltán: Galaktitkos küldetés
• Kézai Krisztina: Agyatlan apartman
• Hungler Tímea: Oltári vőlegény
• Tamás Amaryllis: A földlakók nemi élete
• Kis Anna: Mansfield Park
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Ki volt?

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Szlovák filmnapok

N. N.

 

A Filmfőigazgatóság, a MOKÉP és a FÖMO szervezésében Szlovák Filmnapokat tartottak Budapesten és Pilisszentkereszten. A programban Dušan Hanák Csendes öröm, Juraj Jakubisko Holle anyó és Dušan Rapoš Szökőkút Zsuzsannának című filmje szerepelt.

A Csendes öröm az idei sanremói Fesztivál nagydíját nyerte el, és Magda Vašáryová, a film főszereplője kapta a legjobb női alakítás díját. A mai témájú film egy nő útkeresését ábrázolja, csendes lázadását valami más, jobb életért. Dušan Hanák, a film rendezője 1965-ben végzett a prágai filmfőiskolán, kezdetben dokumentumfilmeket készített, első játékfilmjét 1969-ben forgatta 322 Egy kór diagnózisa címmel. A Csendes öröm ötödik játékfilmje.

A Szlovák Filmnapokon bemutatkozó rendezők közül nálunk Juraj Jakubisko nevét ismerik. Több filmjét is láthattuk mozijainkban. Jakubisko 1964-ben végzett a prágai filmfőiskolán. Első filmje, az 1967-ben készített Krisztus-évek a Forman, Menzel, Chytilová nyomán eszmélő szlovák új hullámot indította el, ezt követte a. Zarándok, a Madarak, árvák és bolondok, a Viszontlátásra a pokolban és az Építs házat, ültess fát! Holle anyó című filmjét, amely Grimm meséje nyomán készült, NSZK–olasz– csehszlovák koprodukcióban forgatta. A főszerepet Giulietta Masina alakítja, a film az 1985-ös velencei és montreali fesztiválon is szerepelt.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/06 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5812