KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/augusztus
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Csantavéri Júlia: Vittorio Gassman (1922–2000)

• Schubert Gusztáv: XXL Az eklektika hősei
• Hirsch Tibor: Időn kívüli időutazó James Bond-korszak
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Nyugat-Keleti Díván Cannes
• N. N.: Cannes-i díjak

• Horváth Antal Balázs: Járatlan úton Privátbűnök, magáncsapdák
• Herpai Gergely: Pixel noir Digitális bűnök
• Pápai Zsolt: Zsánerek a fonákjáról John Sayles portréjához
• N. N.: John Sayles filmjei
• Muhi Klára: A törvény kapujában Beszélgetés a filmszakmáról
• Gervai András: Karakter Eurofilm: Hollandia
• Gervai András: Mélyföld: holland filmhelyzet
KÖNYV
• Zalán Vince: A valóság dramaturgiája Kieślowski mozija
• Csala Károly: Egy szavahihető ember Hamza D. Ákos a magyar filmművészetben

• Geréb Anna: A filmkocka el van vetve A Goszfilmofond kincsei
• Halász Tamás: Testek tájban, tájak testen Táncfilmek
KRITIKA
• Varró Attila: Mélységillúzió South Park kontra Disney
• Békés Pál: Déli ritmus Cuki hagyatéka
• Köves Gábor: A jóízlésű idomár Pop, csajok satöbbi; Hi-Lo Country
• Pályi András: Hadüzenet, aranyhazugságokkal Tűzzel-vassal
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: M: I-2
• Nevelős Zoltán: Új csapás
• Köves Gábor: Tolvajtempó
• Bori Erzsébet: Frequency
• Ardai Zoltán: A tanú szeme
• Barotányi Zoltán: Galaktitkos küldetés
• Kézai Krisztina: Agyatlan apartman
• Hungler Tímea: Oltári vőlegény
• Tamás Amaryllis: A földlakók nemi élete
• Kis Anna: Mansfield Park
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Ki volt?

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Támadás a Fehér Ház ellen 3. – A védangyal bukása

Benke Attila

Angel Has Fallen – amerikai, 2019. Rendezte: Ric Roman Waugh. Írta: Robert Mark Kamen,

Matt Cook, Ric Roman Waugh. Producer: Gerard Butler, Alan Siegel, Matt O’Toole. Kép: Jules O’Loughlin. Szereplők: Gerard Butler (Banning), Morgan Freeman (Trumbull elnök), Danny Huston (Jennings), Jada Pinkett Smith (Helen), Tim Blake Nelson (Kirby). Gyártó: Millennium Media. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 120 perc.

 

A hatvanas-hetvenes éveikben járó legendás akciósztárok idős koruk ellenére új és új bevetésekre indulnak (Sylvester Stallone: Rambo V.: Utolsó vér, Arnold Schwarzenegger: Terminator: Sötét végzet, Bruce Willis: Bosszúvágy, Liam Neeson: Dermesztő hajsza). Hozzájuk képest az ötvenet idén betöltő Gerard Butler még fiatal, ám az ő Mike Banningjét már majdnem elsiratta a Támadás a Fehér Ház ellen-sorozat harmadik epizódja, amelyet a színész-producer egy interjúban az X-Men-széria Rozsomákját búcsúztató elégikus Loganhez hasonlított.

Bár kétség nem fér hozzá, hogy a hatalmas közönségsikert arató A védangyal bukása nem az utolsó támadás története, ám szembetűnő, hogy idősödő színészek játsszák jellemzően megfáradt, bizonyos esetekben kiégett hőseit (mint amilyen Banning erdei remeteként élő vietnami veterán édesapja is). Sőt a Támadás a Fehér Ház ellen 3. abból a szempontból még önreflexív film is, hogy a korábban gyógyszerfüggőséggel küzdő Gerard Butler hőse fájdalomcsillapítókon és altatókon él kínzó migrénje és hátfájdalma miatt. Nyavalyái persze nem tántorítják el attól, hogy Harrison Ford A szökevényének címszereplője nyomdokaiban rohanva, az elnök elleni merénylet megszervezésével gyanúsított űzött vadként is megmentse az ezúttal Morgan Freeman által megformált államférfit. Logan-színvonalra senki se számítson, A védangyal bukása inkább A szökevény halovány, szétszabdalt akciójelenetekkel, olcsó speciális effektekkel és triviális logikai bakikkal (például a főhős hátfájdalma egyszerűen elfelejtődik) teli epigonja. A film republikánus, illetve Donald Trump-i üzenettel is bír: az összeesküvés-elméletekkel ellentétben az elnök és emberei nem egyezkednek az oroszokkal (Butler testőrét is ezzel vádolták nyilvánosan), sőt keményen odacsapnak az árulóknak (Banning egykori társának, a konspirációt szervező Jennings-nek).


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/10 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14298