KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/augusztus
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Csantavéri Júlia: Vittorio Gassman (1922–2000)

• Schubert Gusztáv: XXL Az eklektika hősei
• Hirsch Tibor: Időn kívüli időutazó James Bond-korszak
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Nyugat-Keleti Díván Cannes
• N. N.: Cannes-i díjak

• Horváth Antal Balázs: Járatlan úton Privátbűnök, magáncsapdák
• Herpai Gergely: Pixel noir Digitális bűnök
• Pápai Zsolt: Zsánerek a fonákjáról John Sayles portréjához
• N. N.: John Sayles filmjei
• Muhi Klára: A törvény kapujában Beszélgetés a filmszakmáról
• Gervai András: Karakter Eurofilm: Hollandia
• Gervai András: Mélyföld: holland filmhelyzet
KÖNYV
• Zalán Vince: A valóság dramaturgiája Kieślowski mozija
• Csala Károly: Egy szavahihető ember Hamza D. Ákos a magyar filmművészetben

• Geréb Anna: A filmkocka el van vetve A Goszfilmofond kincsei
• Halász Tamás: Testek tájban, tájak testen Táncfilmek
KRITIKA
• Varró Attila: Mélységillúzió South Park kontra Disney
• Békés Pál: Déli ritmus Cuki hagyatéka
• Köves Gábor: A jóízlésű idomár Pop, csajok satöbbi; Hi-Lo Country
• Pályi András: Hadüzenet, aranyhazugságokkal Tűzzel-vassal
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: M: I-2
• Nevelős Zoltán: Új csapás
• Köves Gábor: Tolvajtempó
• Bori Erzsébet: Frequency
• Ardai Zoltán: A tanú szeme
• Barotányi Zoltán: Galaktitkos küldetés
• Kézai Krisztina: Agyatlan apartman
• Hungler Tímea: Oltári vőlegény
• Tamás Amaryllis: A földlakók nemi élete
• Kis Anna: Mansfield Park
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Ki volt?

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Toy Story 4.

Varga Zoltán

Toy Story 4 – amerikai, 2019. Rendezte: Josh Cooley. Írta: Stephany Folsom és Andrew Stanton. Kép: Patrick Lin. Zene: Randy Newman. Gyártó: Walt Disney Pictures / Pixar Animation Studios. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 100 perc.

 

Ritka bravúr, ha egy filmtrilógiában az egymást követő tételek emelkedő – nem pedig süllyedő – színvonalat mutatnak, ezért is tarthatjuk nagy becsben a Toy Story-trilógiát – túl azon, hogy első része polgárjogot szerzett az egészestés számítógépes animációnak, s megerősítette a gyártó stúdió, a nyolcvanas évek közepétől negyedszázadon át ragyogó teljesítményt nyújtó Pixar hírnevét. Amikor a Toy Story 3-ban a Woody sheriff és az űrhajós Buzz Lightyear figurái által vezetett játékkollekció új gazdára talált, s könnyes búcsút vettek a szemük láttára felnőtt Andytől, úgy tűnt, ennél kerekebb – és szívmelengetőbb – befejezést nem is kaphatott volna a sok viszontagságot átvészelt csipet csapat története.

A Toy Story 4 elkészítése ezért éppolyan szentségtörőnek (és fölöslegesnek) tűnt, mint amilyen egy Vissza a jövőbe IV lenne – ám a szkepszisre rácáfolt a stúdió, és a berkeiből kikerült folytatások zömével ellentétben az alapművekkel összemérhető animációval örvendeztették meg a közönséget. A bonyodalmakat a kis Bonnie eldobható villából fabrikált bicebóca játékfigurája indítja be, habár az igazi konfliktusok a belső vívódások köré épülnek. Woodynak előbb-utóbb döntenie kell, hogy gazdáját segítse-e mindenáron, vagy a magánzó pásztorlányka, Bo Peep játékfigurája oldalán kezdjen önálló „életet”. A le- és az elválás, az elszakadás és az összetartás dilemmájának megindító mozzanatai az előző részekből is ismerős érzelmi húrokat pendítenek meg, a Toy Story 4-ben így elsősorban a mellékszereplők és a helyszínválasztás jelentik az igazán vonzó nóvumokat. Bo Peep mindenkit „lejátszik” a vászonról, telitalálat az intrikusként feltűnő beszélő baba, Gabby Gabby és az őt szolgáló hátborzongató hasbeszélő-bábuk kompániája, Nyuszi és Kacsa kerge duója pedig pazar poénokkal dúsítja a vidámpark külső és a régiségbolt belső tereibe helyezett kalandokat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/08 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14193