KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/július
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Schubert Gusztáv: John Gielgud (1904–2000)
MAGYAR MŰHELY
• Báron György: Filmek fakamerával Paradoxonok Szőke Andrásról
• Reményi József Tamás: Szőke-körkép Helyfoglalás, avagy a mogyorók bejövetele
• Mihancsik Zsófia: Filmek a föld alatt Beszélgetés Gulyás Gyulával
• Gervai András: Bartók-kozmosz Beszélgetés Gaál Istvánnal
• Varga Balázs: Sok rövid sokra megy Mediawave tizedszer
• N. N.: Mediawave 2000

• Schubert Gusztáv: A vad szem Gladiátor
• N. N.: Peplum-filmek
• Beregi Tamás: Róma virtuális öröksége Gladiátorok a számítógépen
• Varró Attila: Szebb tegnap Hongkongi filmtriád
• Barabás Klára: A sötétség gyermekei Beszélgetés Léos Carax-szal
• Tamás Amaryllis: A sötétség gyermekei Beszélgetés Léos Carax-szal
• Borkesz Andrea: Lex film vagy nem lesz film? Visegrádi filmtörvények
MULTIMÉDIA
• Kömlődi Ferenc: Új idők új dalnokai Virtuális sztárok
• Vasák Benedek Balázs: A technika rítusa Jancsó CD-ROM
• Muhi Klára: Az aranyfej tükröződése Mozgóképtár
KÖNYV
• Bikácsy Gergely: Az érzelmek színe Michelangelo Antonioni: Írások, beszélgetések
KRITIKA
• Gelencsér Gábor: Stílgyak Életbevágó
• Bakács Tibor Settenkedő: Légy Tilos! Pol Pot megye punkjai
LÁTTUK MÉG
• Kömlődi Ferenc: A kilencedik kapu
• Kis Anna: A repülés elmélete
• Pápai Zsolt: A bűnös
• Köves Gábor: Ég velünk
• Varró Attila: Pitch Black – Huszonkét évente sötétség
• Mátyás Péter: Péntek esti gáz
• Hungler Tímea: A múzsa csókja
• Vidovszky György: Az én házam, az én váram
• Máriássy Vanda: Tűzforró Alabama
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Pedofíling II.

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Balfácán

Sarodi Tibor

 

Íme Pierre Richard legújabb kalandja: egy cég vezérigazgatójának lánya, aki ugyanolyan kétbalkezes, mint a filmben Perrin néven szereplő kedvencünk, eltűnik valahol Mexikóban. A cég nyomozója hetekig hiába keresi. Ekkor jön a cég pszichológusának nagy ötlete: menjen Perrin – a nyomozóval (Gérard Depardieu játssza) – Mexikóba. Hiszen ő ugyanolyan peches, mint a vezér lánya, tehát ha ugyanazokra a helyekre elmegy, ahol a lány járt, hasonló balesetek áldozata lesz, és ez a sajátos „intuíció” a lány nyomára vezetheti. Mint sejtjük, oda is vezeti, olyan kalandokon keresztül, melyeket némi feje tetejére állított parapszichológia fűszerez. A történet színvonalához illő takarékosság jellemzi a helyszíneket és a poénokat. A két, egymáshoz nem illő, de egymást kiegészítő, és végül egymáshoz csiszolódó főhős történetének tanulsága: ahhoz, hogy ügyefogyott bősünk túlélje kalandjait, szükség van néhány jólirányzott pofonra, de a keményöklű profi sikeréhez is szükség lehet kiszámíthatatlan véletlenekre.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1984/06 52. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6417