KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/március
KRÓNIKA
• N. N.: Új Budapesti Tizenkettő
• N. N.: Képtávíró
• (X) : III. Laterna Magyar Filmhét

• Bikácsy Gergely: A vétlen kamera Bresson filmszázada
• Schubert Gusztáv: Történelem a föld alatt magyar film, magyar krónika
• Jeles András: Büntető-század-napló
• Lengyel László: Csendőrvilág Magyarországon Kakastollas filmek
• Margócsy István: A kép-mutogató A napfény íze
• Tamás Amaryllis: Misszió Rabostóban Beszélgetés Ember Judittal
• Király Jenő: Szép remények, elveszett illúziók Multiplex esztétika I.
• Varró Attila: Árvák a tájfunban A kilencvenes évek tajvani filmjei
• Bori Erzsébet: Ázalék A lyuk
• Karátson Gábor: Tájkép-mozi A bábjátékos
• Köröspataki Kiss Sándor: Puszán, az elszánt Ázsiai filmek fesztiválja
MÉDIA
• Sós B. Péter: Megafúzió: mi változik? Az AOL és a Time Warner

• Zalán Vince: Otthontalanok otthona: filmtöténet Filmnapló
KÖNYV
• Horányi Özséb: Jeltan félmúltban Szilágyi Gábor: elemi KÉPtan elemei
KRITIKA
• Báron György: Káromkodások kora Anyád! A szúnyogok
• Galambos Attila: Jószándékal kikövezve Rosszfiúk
• Hirsch Tibor: Keresd a nőt, aki keres! A mi szerelmünk
LÁTTUK MÉG
• Nevelős Zoltán: Isteni játék
• Báron György: Isten látja lelkem
• Hungler Tímea: A függőkert
• Békés Pál: Mindenütt jó
• Takács Ferenc: Egy sorozatgyilkos nyara
• Tamás Amaryllis: A 200 éves ember
• Kis Anna: Kettős kockázat
• Sárdy Richárd: Pár-baj
• Köves Gábor: A csontember
• Varró Attila: A szörny
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Hullámvasút

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Ollókezű Edward

Tamás Amaryllis

 

Ollókezű Edward, a rejtélyes szörnyember, a bizarr kobold legalább annyira zavarba ejtő jelenség, mint amennyire meghatározhatatlan a műfaja ennek az ifjúsági fantasztikus filmnek titulált érzelmes amerikai szupergiccsnek. Lesz, aki a gyerekmesébe oltott „humoros” horrort végigborzongja..., az jár jobban, aki a filmet „visszájáról”, a horror fanyar paródiájaként szemléli végig. Mert felvonul itt tücsök és bogár: a titokzatos tudósfeltaláló, aki a tökéletes embert laboratóriumában kívánja előállítani; az Avon-kozmetikumok ügynöke, „a tipikus amerikai háziasszony” Jacky Kennedy elhíresült tokkalapjában; szóba kerül az aerobic, a víz-ágy, a Nagy Avon Kézikönyv; van szerelem és csalárdság, nagylelkűség és megbocsátás, napsugár és hópehely-szállingózás. Az ötletbörze féktelenül burjánzik: a buxusnyíró  kertészből  a kutyaszépségszalon pótolhatatlan munkatársán át, a női frizurák mesterévé, legvégül jégszobrokat ihletetten faragó művésszé váló „kis gyártási hibás” Edward ollókeze Olló-Stradivariként csattogja végig a történetet...

Erre szokták mondani, hogy olyan borzasztóan rossz, hogy szinte már jó.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1991/06 62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4146