KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/február
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Eltékozolt fiúk Szemle előtt
• Pataki Éva: Magyarok Kirgíziában Beszélgetés Mészáros Mártával
• Bori Erzsébet: Szegény ember nem hazudik Beszélgetés Jancsó Miklóssal és Grunwalsky Ferenccel
• Székely Gabriella: Kocsmai menedékhely Beszélgetés Lukáts Andorral
• Muhi Klára: Pénzforgatás Beszélgetés a filmszakmáról

• Trosin Alekszandr: Vodkapitalizmus Filmlevél Moszkvából
• Bori Erzsébet: Emberszám Európa Filmhét
• Tatár György: Az allegória vége Misztikus horrorfilmek
• Beregi Tamás: Passio diabolica A filmvászon ördöge
• N. N.: Diabolus Digitalis
• Bikácsy Gergely: Róma, sirályok, Pasolini A láthatatlan város
DVD
• Herpai Gergely: Mozi és interakció Beszélgetés a DVD lehetőségeiről
• Lobenwein Dávid: Digitális forradalom
• Pápai Zsolt: Digitális forradalom
• N. N.: A DVD-filmek magyarországi sikerlistája

• Vasák Benedek Balázs: Fekete, fehér, igen, nem Moholy-Nagy László utópiája
• Sándor Tibor: A lázadó masamód Gaál Franciska
KRITIKA
• Báron György: Valahol Kelet-Európában Egy tél az Isten háta mögött
• Karátson Gábor: Ha volnának is hadimasinériák A császár és a gyilkos
• Nádori Péter: Egy nagyon szép Torschluss-pánik Amerikai szépség
LÁTTUK MÉG
• Varró Attila: Az Északi-sarkkör szerelmesei
• Bíró László: Szeress, ha tudsz!
• Mátyás Péter: Sivatagi cápák
• Köves Gábor: Hilary és Jackie
• Korcsog Balázs: Anna és a király
• Somogyi Marcell: Árvák hercege
• Elek Kálmán: Zuhanás
• Tamás Amaryllis: Lautrec
• Pápai Zsolt: A Winslow-fiú
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Guvatok, kutyák, pilóták

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Szlovák filmnapok

N. N.

 

A Filmfőigazgatóság, a MOKÉP és a FÖMO szervezésében Szlovák Filmnapokat tartottak Budapesten és Pilisszentkereszten. A programban Dušan Hanák Csendes öröm, Juraj Jakubisko Holle anyó és Dušan Rapoš Szökőkút Zsuzsannának című filmje szerepelt.

A Csendes öröm az idei sanremói Fesztivál nagydíját nyerte el, és Magda Vašáryová, a film főszereplője kapta a legjobb női alakítás díját. A mai témájú film egy nő útkeresését ábrázolja, csendes lázadását valami más, jobb életért. Dušan Hanák, a film rendezője 1965-ben végzett a prágai filmfőiskolán, kezdetben dokumentumfilmeket készített, első játékfilmjét 1969-ben forgatta 322 Egy kór diagnózisa címmel. A Csendes öröm ötödik játékfilmje.

A Szlovák Filmnapokon bemutatkozó rendezők közül nálunk Juraj Jakubisko nevét ismerik. Több filmjét is láthattuk mozijainkban. Jakubisko 1964-ben végzett a prágai filmfőiskolán. Első filmje, az 1967-ben készített Krisztus-évek a Forman, Menzel, Chytilová nyomán eszmélő szlovák új hullámot indította el, ezt követte a. Zarándok, a Madarak, árvák és bolondok, a Viszontlátásra a pokolban és az Építs házat, ültess fát! Holle anyó című filmjét, amely Grimm meséje nyomán készült, NSZK–olasz– csehszlovák koprodukcióban forgatta. A főszerepet Giulietta Masina alakítja, a film az 1985-ös velencei és montreali fesztiválon is szerepelt.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/06 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5812