KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
   1999/december
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története
MAGYAR MŰHELY
• Jeles András: Régi és új A film alászállása

• Beregi Tamás: Volt egyszer egy jövő Filmek az időlabirintusból
• Herpai Gergely: A létezés bábjai Idő és számítógép
• Schubert Gusztáv: Körkörös ROMok Borges és a bábeli könyvtár
• N. N.: Borges a filmvásznon
TITANIC
• Bori Erzsébet: Vízállásjelentés Titanic Fesztivál
• Ardai Zoltán: Egy katonaének Szellemkutya
• Horváth Antal Balázs: Egyenes beszéd Igaz történet

• Karátson Gábor: A múlt-jelen sötét falán Peter Brook: Mahábhárata
• Bodolai László: Hanimun, félhold, mozivarázs Úton Indiába
• Ágfalvi Attila: Csendes filmek dicsérete Claude Goretta
• Ádám Péter: André de Toth
• N. N.: Tóth Endre filmjei
FESZTIVÁL
• N. N.: Az OFF fődíjasai
• Stőhr Lóránt: Mélyebb értelem? Open Film Fesztivál
KRITIKA
• Bori Erzsébet: A város éjszakája Lőporos hordó
• Ágfalvi Attila: Téli táj, bicikli Észak, Észak
• Békés Pál: Trendszerváltás Hippolyt
• Muhi Klára: Nesze neked szabadság! Egérút
• Gervai András: Kilenc és fél Claude Lanzmann: Soah
LÁTTUK MÉG
• Máriássy Vanda: Séta a Holdon
• Ádám Péter: Asterix és Obelix
• Békés Pál: Sztárral szemben
• Kis Anna: Szentivánéji álom
• Varró Attila: Háborgó mélység
• Halász Tamás: Életfogytig
• Vidovszky György: Bosszúból jeles
• Somogyi Marcell: Amerikai pite
• Tamás Amaryllis: Tarzan
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Az utolsó szilveszter

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Szerelemre hangszerelve

Parádi Orsolya

Begin Again – brit, 2014. Rendezte és írta: John Carney. Kép: Yaron Orbach. Zene: Gregg Alexander. Szereplők: Keira Knightley (Greta), Mark Ruffalo (Dan), Catherine Keener (Miriam), Hailee Steinfeld (Violet), Adam Levine (Dave), Mos Def (Saul). Gyártó: Sycamore Pictures / Apatow Productions. Forgalmazó: A Company Hugary. 104 perc. Szinkronizált.


John Carney nem csinál nagy filmeket, azok mégis bekúsznak az ember bőre alá, és ott bizseregnek még napokig. Nagyban köszönhető ez a fülbemászó, és - minden pejoratív mellékzöngétől mentesen - szívbemarkoló soundtrackeknek. A dublini író-rendező őszinte, friss hangú meséinek valódi főszereplője ugyanis a Zene. A 2006-ban készült Egyszer című opusz egy utcazenész fiúról és egy bevándorló zongorista lány találkozásáról szólt, és a nemzetközi kritikusi szakma padlót is fogott a film eszköztelenségétől, szociális érzékenységétől és dalbetéteitől.

Carney ez alkalommal is zenészek magánéletéről mesél kisrealista stílusban, ám most három világhírű sztárt választott a főszerepekre: Mark Ruffalo, a Maroon 5 énekese, Adam Levine és Keira Knightley alakítják a hősöket. Egy lecsúszott New York-i zenei producer megérzi a sztárrá vált pasija által dobott dalszerző-gitáros lányban a spirituszt, majd rábeszéli, hogy csináljanak no-budget lemezt az utcán. Mindhárman szenzációsak. Félretolt barátnőként,aki a nagy lehetőség hallatán sem hajlandó letérdelni a showbiz előtt, Knightley őszinte és természetes. Feszes riposztokban osztják egymást a piás, cégéből frissen kirúgott producerrel, akinek ez az utolsó esélye, hogy a metró alá ugrás helyett valami jót hozzon létre – és Ruffalo kifejezetten maradandót alakít a szerepben. Levine pedig a sztárság különböző fázisait megjelenítve, szemüveggel, bajusszal és röhejes szakállal is tökéletes. Örömmunka lehetett a forgatás, a zene megint zsigerekig hatol, és a befejezés trükkösen elkerüli a közhelyeket.



A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/08 57-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11748