KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
   1999/augusztus
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• N. N.: Hibaigazítás

• Forgách András: A gonosz siker Bacon, Basquiat és a többiek
• Lajta Gábor: Fölfelé zuhanva Bacon nyomában
FESZTIVÁL
• Létay Vera: A XXI -es csapdája Cannes
• N. N.: Cannes-i díjak
ANIMÁCIÓ
• Tóth András György: Szaggatott vonal Helyzetjelentés a magyar rajzfilmről
• Bodolai László: Egy újabb nap Beszélgetés Tóth Pállal
• Muhi Klára: Leonardo Kecskeméten KAFF ’999
• N. N.: Az 5. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál díjai
• M. Tóth Éva: Groteszk apokalipszis Boldog világvége

• Bori Erzsébet: Jobb félni, mint megijedni Hitchcock 100
• Janisch Attila: Kövér ember, fekete ruhában Találkozás Hitchcockkal
KRITIKA
• Ágfalvi Attila: A cigányok visszatérnek Macska-jaj
• Csejdy András: Fel van vágva a nyelvük A kis véreskezű
LÁTTUK MÉG
• Schubert Gusztáv: Mátrix
• Csejdy András: Halálkanyar

• Mátyás Péter: Csak egy kis pánik
LÁTTUK MÉG
• Köves Gábor: A bambanő
• Nevelős Zoltán: Jackie Chan: Az elveszett zsaru + Csúcsformában
• Vörös András Csaba: Prérifarkas Blues
• Köves Gábor: Hivatali patkányok
• Tamás Amaryllis: Tangó
KÖNYV
• Nánay Bence: Film és elmélet Francesco Casetti: Filmelméletek 1945–1990
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Bé oldal

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Joseph Losey filmjei

N. N.

1909. január 14-én született La Crosse-ban [Wisconsin]. Tizenhat éves korában az orvostudományokkal kezd foglalkozni, de néhány év múlva abbahagyja, és a színház felé fordul. 1939-ig csak színházzal foglalkozik.

 

1948: The Boy with Green Hair (A zöld hajú fiú).

1950: The Lawless (A törvénytelenség).

1951: The Prowler (A csavargó);

The Big Night (A nagy éjszaka).

1952: Imbarco a mezzanotte (Stranger on the Prowl) (Egy idegen a portyán) – Andrea Forzano néven.

1954: The Sleeping Tiger (Az alvó tigris) – Victor Hanbury néven.

1956: The Intimate Stranger (A bensőséges idegen).

1957: Time without Pity (Könyörtelen idő);

The Gipsy and the Gentleman (A cigány és az úr).

1959: Blind Date (USA: Chance meeting) (Elmaradt találkozás).

1960: The Criminal (USA: The concrotet jungle) (A bűnöző).

1962: The Damned (USA: These Are the Damned) (A kárhozottak).

1963: The servant (Az inas).

1964: King and Country (A királyért és a hazáért).

1966: Modesty Blaise.

1967: Accident (A baleset).

1968: Boom;

Secret Ceremony (Titkos szertartás).

1970: Figures In a Landscape (Alakok egy tájban);

The Go-Between (A közvetítő).

1972: The Assassination of Trotsky (L’ assasinat de Trotski) (Trockij meggyilkolása).

1973: A Doll’s House (Malson de pouplée) (Babaház).

1974: Galileo.

1975: The Romantic English Woman (Una anglaise romantique) (Egy romantikus angol nő).

1976: Mr. Klein (Klein úr).

1978: Les Routes du Sud (Déli utak).


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/11 16. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7656