|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
DVDKis halTosoki Gyula
Little Fish – ausztrál, 2005. Rendezte: Rowan Woods. Szereplők: Cate Blanchett, Sam Neill, Hugo Weaving, Dustin Nguyen. Forgalmazó: Warner Home Video. 114 perc.
Az ausztrál művészfilmes színtér egyik reménysége a lét árnyékos oldalainak feltérképezésére esküdött Rowan Woods rendező, akinek a Fiúk című munkáját követő második mozija Sidney hírhedt külvárosába, a jelentős vietnami populációja miatt Little Saigonnak becézett és a heroinisták Paradicsomaként ismert Cabramattába kalauzol. A hősök az elviselhetetlenül könnyű lét rabjai, kiugrott és a szer szorításából szökni képtelen, szerencsétlen és még szerencsétlenebb emberek. A középpontban az anyagtól való megszabadulása után nagy reményekkel új életet kezdő, idővel néhány illúzióval szegényebb és néhány vaskos tapasztalattal gazdagabb harmincas Tracy áll, Woods az ő kapcsolatait bemutatva vázol képet az ausztrál anyagosok mikromiliőjéről.
Bár olykor közhelyekbe is belefut, egészében véve izgalmas a mozija. Egyfelől hozza a kortárs művészfilmektől elvárható kötelezőket (mélydrámai színészi játék, elliptikus szerkesztés, minden ízében kigondolt, stilizált képi világ), másfelől műfaji elemeket is beemel: a Tracy egyik patronáltjaként feltűnő, lecsúszott rögbicsillagnak Sidney drogbárójával folytatott homoerotikus viszonyát taglaló epizódok melodrámai színezetűek, a főszereplőnőt megvezető alakok konspirációs technikáinak bemutatása pedig a thriller felé tereli a filmet.
Az Ausztrál Filmintézet részéről 13 díjra jelölt Kis hal nagy erénye az A-ligás (Hollywodban is jegyzett nevekből álló) színészgárda minőségi teljesítménye, továbbá a markáns vizuális megoldások. A kábult zöldekkel, temetői kékekkel és macskajajos sárgákkal megfestett világ képei jó időre beleégnek a néző agyába.
Extrák: interjúmorzsák a rendezővel, a forgatókönyvíróval és néhány színésszel; előzetes.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1058 átlag: 5.56 |
|
|
|
|