|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziGyerekjátékRudolf Dániel
Child's Play – amerikai, 2019. Rendezte: Lars
Klevberg. Írta: Tyler Burton Smith. Kép: Brendan Uegama. Zene: Bear McCreary.
Szereplők: Gabriel Bateman (Andy), Aubrey Plaza (Karen), Brian Tyree Henry
(Mike), Beatrice Kitsos (Falyn), David Lewis (Shane). Gyártó: Orion Pictures.
Forgalmazó: Big Bang Media. Szinkronizált.
90 perc.
Minden idők egyik legbizarrabb horror-karaktere Chucky,
az életre kelt, pszichopata vonásokkal felruházott játékbaba, akinek figurája
olyannyira bejött a közönségnek, hogy az 1988-as alapművet hat folytatás
követte, most pedig az újrafeldolgozás szele is elérte a Gyerekjáték-szériát. Lars Klevberg filmje azonban inkább
újragondolása az eredeti koncepciónak, mintsem valódi remake – Chucky ezúttal
nem egy vudu mágia által játéktestbe költözött perverz sorozatgyilkos, hanem
high-tech játékfigura, „akinek” programját meghekkeli egy dühös munkás a gyártó
cég vietnami üzemében.
Egyrészt megsüvegelendő az újító szándék, amellyel a
készítők igyekeztek friss szemszögből közelíteni a harmincéves, és az utolsó
folytatásokban már a trash-kategóriába száműzött szériához, másrészt azonban
hiába a nagy igyekezet, ha a végtermék nem áll össze egységes egésszé. Míg az
eredeti verzió egy viszonylag egyszerű és következetes slasher volt, az új változat leginkább egy Black Mirror-epizódra próbál hasonlítani, melyben a szerzők fontos
témákat igyekeznek szóba hozni, mint például az életünket egyre inkább uraló
technológia vagy a gyerekkori szociális elszigetelődés. A különféle hangnemeket
is előszeretettel keverik az alkotók. A forgatókönyv olykor kaján fekete
humorral operál, máskor igyekszik kicsit komolyabb hangot megütni, míg végül a
kilencvenperces játékidő második felére beindul a – brutális, azonban nem
igazán félelmetes – kaszabolás. Hiába alapozott a sztori jól eltalált
karakterrajzokkal és érdekes témafelvetéssel az első ötven percben, ezen a
ponton mindez teljesen elsikkad, mivel sem idő, sem szándék nincs arra, hogy
érdemben bármit is kezdjen ezekkel a film. Az újrakreált Gyerekjáték így egyszer fogyasztható, könnyed borzongás marad, mely
egy unalmas nyári estére kikapcsolja, maradandó élményben azonban nem részesíti
nézőjét.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|