|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziBajnokokSoós Tamás Dénes
Campeones – spanyol, 2018. Rendezte: Javier Fesser. Írta:
David Marqués és Javier Fesser. Kép: Chechu Graf. Zene: Rafael Arnau.
Szereplők: Javier Gutiérrez (Marco), Jesús Vidal (Marin), Gloria Ramos
(Collantes), Roberto Chinchilla (Román), Jesús Lago (Jesús). Gyártó: Instituto
de Crédito Oficial (ICO) / Marenostrum Producciones / Morena Films. Forgalmazó:
Cirko Film. Szinkronizált. 124 perc.
Érzékenyítő vígjátékkal van dolgunk, melyben arrogáns
edző szegődik a mentálisan sérült játékosokból álló, szedett-vedett
kosárlabdacsapat élére, hogy összekovácsolja őket a bajnokságra, és közben
fontos életleckéket tanuljon összetartásról, barátságról, empátiáról. A
tömegfilmes tematikák két nagy túlélője, a szertelen kisgyermekek/kisállatok
hatására felengedő, mogorva férfi kapaszkodik itt össze az esélytelen
lúzerekből faragott, de legalább erkölcsi győzelmet arató sportcsapattal, a
felemelő feel good komédiák égisze
alatt.
A biztonsági játék fogalmát épp az ilyen filmekre
találták ki, ennek megfelelően nem is maradt el a közönségsiker
Spanyolországban, ahol a Bajnokok egy
meglepő fordulattal még Asghar Farhadi spanyol nyelvű filmjét (Mindenki tudja) is kiütötte a nyeregből
a tavalyi Oscar-nevezési versenyben. Annyiból megérdemelten, hogy Javier Fesser
rendező színes és szórakoztató kosárcsapatot verbuvált, akiket nem humoristák,
hanem valóban sérült civilek alakítanak, többségükben olyanok, akiknek a
külsejét sem kellett elrajzolni ahhoz, hogy égimeszelő Frankenstein-szörnyként
vagy kövérkés metálénekesként belesimuljanak a vígjáték díszletei közé. Eredeti
figuráiknak köszönhetően lesz nézhető, ugyanakkor épp emiatt is válik
problémássá a Bajnokok, amely
legalább annyiszor invitál arra, hogy a hátrányos helyzetű csapat kinézetén
vagy esetlenségén nevessünk, mint ahányszor velük együtt kéne. Nézőfüggő, hogy
ki-ki ezt rossz ízlésű humorizálásnak vagy az elfogadás legmagasabb fokának
tekinti, az viszont már súlyosabb akadályokat gördít a felhőtlen szórakozás
útjába, hogy a film merészen túlnyújtott játékidejében a sablonokat sem képes
feszes profizmussal követni, következetes karakterépítés híján pedig a
finálétól sem érdemes jó értelemben vett, katartikus giccset várni. Kacagtató
komédia helyett csupán figyelemre méltó casting-videó lett a spanyolok aktuális
sikerfilmje.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|