|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziCsaló csajokTüske Zsuzsanna
The Hustle –
amerikai, 2019. Rendezte: Chris Addison. Írta: Dale Launer, Paul Henning és
Stanley Shapiro. Kép: Michael Coulter. Zene: Anne Dudley. Szereplők: Anne
Hathaway (Josephine), Rebel Wilson (Penny), Alex Sharp (Thomas), Ingrid Oliver
(Desjardins). Gyártó: Camp Sugar / Pin High Productions / MGM. Forgalmazó:
Fórum Hungary. Szinkronizált. 94
perc.
Az
1988-as Riviéra vadorzói mai napig
nem veszített szélhámos vonzerejéből: fanyar sármjával és sziporkázó humorával
még 1964-es eredetijét, a szintén glancos, bár kevésbé vitriolos Dajkamesék hölgyekneket is lekörözte. A
klasszikus David Niven-Marlon Brando és a még emlékezetesebb Michael
Caine-Steve Martin szemfényvesztő duó mutatványa cseppet sem szorult
leporolásra, az álomgyár számára azonban az ötletszegénység és bevételszerzés
elegendő indokot jelentett arra, hogy a legfrissebb trend szerint átírja a
sikerképletet, és az idei verzióban sztárhölgyekre húzza a svindler-nadrágot. A
helyszín ezúttal is a francia Azúr-part, azonban felszínes milliomos-bukszák
helyett immár a megmentő szerepben tetszelgő, együgyű pénzeszsákok az áldozatai
a két kóklerinának, akik versenyre kelnek a balekoktól hemzsegő
vadászterületért.
A Csaló csajok szinte jelenetről jelenetre
leköveti a Riviéra vadorzói
cselekményét, az előd eleganciájának azonban már a szereplőválasztással búcsút
int: a Niven és Caine által megformált idősödő, nagystílű angol figura
méltóságát hiába is keresnénk az Anne Hathaway-féle karót nyelt, sznob libában,
de még rosszabb választás Rebel Wilson, akinek bunkó dömperlány karakteréhez
képest még a korábbi verziók faragatlan, pitiáner csalói is úrifiúnak tűnnek.
Az eddig sorozatokban dolgozó Chris Addison első mozi-bóvlija még soványabb
sikerekre érdemes, mint a női szereplőkkel újragondolt Szellemirtók vagy Ocean’s 8
kísérletei, amelyek érdektelenségbe fulladtak ugyan, de legalább nem keverték
össze a tökösséget a tahósággal, hogy másfél órányi útszéli attrakcióval
próbáljanak palimadarakat fogni.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|