|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziPezsgő és macaronBaski Sándor
Place publique –
francia, 2018. Rendezte: Agnès Jaoui. Írta: Jean-Pierre Bacri. Kép: Yves
Angelo. Szereplők: Agnès Jaoui (Hélène), Jean-Pierre Bacri (Castro), Léa
Drucker (Nathalie), Kevin Azais (Manu), Héléna Noguerra (Vanessa). Gyártó: SBS
Films / Le Pacte. Forgalmazó: Cirko Film Kft. Feliratos. 98 perc.
Agnès Jaoui és
Jean-Pierre Bacri évtizedek óta dolgoznak együtt, nemcsak színészekként, de
forgatókönyvíró-párosként is. Alkotói kollaborációjukban a 2000-ben bemutatott Ízlés dolgával nyílt új fejezet, az írás
mellett Jaoui ekkor már a rendezést is vállalta, és ez a felállás azóta is
megmaradt. Öt közös filmjük mindegyike elhelyezhető a midcult drámák és az
értelmiségi vígjátékok határmezsgyéjén, és a témáik is állandóak – a
társadalmi-kulturális különbségek lebonthatóságának kérdése (Ízlés dolga), kapuzárási pánikban
szenvedő, öntelt művészek (Mint egy
angyal), problémás családi háttér (Au
bout du conte), hűtlenség, megcsalás (Beszélj
az esőről).
Az egyetlen nap
leforgása alatt játszódó Pezsgő és
macaron – egy feledhetetlen kerti
parti tételesen felmondja a páros összes kedvenc motívumát. A Párizs
melletti villában összegyűlő celebtársaság középpontjában ismét egy öregedéstől
és eljelentéktelenedéstől rettegő, egoista férfi áll (Bacri), aki megkeseríti
exfelesége (Jaoui), és az írói ambíciókat dédelgető lánya életét is. A partiban
részt vesznek az új idők új YouTube-sztárjai is, akik már teljesen más nyelvet
beszélnek, de a fővárosi vircsaftot idegenkedve figyelő vidéki szomszédok is
tiszteletüket teszik. A társasági vígjátékok hagyományainak megfelelően a
tucatnyi szereplő mindegyike fókuszba kerül egy-egy pillanatra, a sztárok
jelenlététől megrészegült pincérnőtől kezdve a fiatal szeretőn át a fontoskodó
producerig.
A Pezsgő és macaron személyessége vitathatatlan (a válás témájának
beemelésével a 25 éven át a magánéletben is egy párt alkotó Jaoui és Bacri a
saját kapcsolatukra is reflektálnak), ahogy a közhelyessége is.
Karakterdrámának túl felszínes, vígjátéknak nem elég bátor, annyira pedig sem a
főszereplők, sem a mellékalakok nem érdekesek, hogy megérje másfél órát
eltölteni a társaságukban.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|