|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
DVDSuperflyKovács Patrik
Superfly – amerikai,
2018. Rendezte: Director X. Szereplők: Trevor Jackson, Jason Mitchell, Michael
Kenneth Williams. Forgalmazó: Bontonfilm. 116 perc.
Kliprendezőként Director
X. már számos kreditet szerzett, ám most a nagyjátékfilmes porondon is
megvetette a lábát: első mozija, a Superfly
egy 1972-es, azonos című blaxploitation modern újragondolása. Veretes
gengszterhistóriát láthatunk, melynek főhőse, a nagymenő drogdíler (Trevor
Jackson) eltökéli, hogy kényszernyugdíjazza magát, előtte azonban – jövőjét
bebiztosítandó – elvállal néhány rizikós üzletet, csakhogy ezzel számos
riválisa haragját kivívja. A Superfly
a megtérés küszöbén álló, önmérsékletre képes gengszter ethoszát dicsőíti, az
ezt szolgáló narratív- és stíluseszközei azonban kétes értékűek. A sebhelyesarcú, a Carlito útja, a Betépve
és az Amerikai gengszter motívumaival
zsonglőrködő történet már rég lerágott csont, a forgatókönyvet jegyző Alex Tse
ráadásul néhány, a deus ex machina határát súroló – épp ezért meglehetősen
hiteltelen – fordulat révén még happy end-del is „megkoronázza” e sekélyes
tanmesét. Tse a párbeszédekkel is bakot lő: a dílersors fonákságáról számot adó
dialógusok nem is Coelho, hanem szinte már a trash kilencvenes évekbeli pápája, Donald G. Jackson ízlésficamát
juttatják eszünkbe.
Igazán kár, hogy
Director X. nem szánt elég időt az alapanyag precíz megmunkálására, már csak
azért is, mert a képi világ elsőrangú, némely jelenet pedig – nem meglepő módon
– a játékfilmes klipesztétika csúcsra járatása, ám a rendező szerencsére
sikeresen tartja féken szélsőséges stíluskésztetéseit: az egyébként pazarul
megkomponált akciójelenetekkel is furfangosan takarékoskodik. Aki tehát zilált
formanyelvű, stílusvezérelt mozit vár, kellemesen fog csalódni. A Superfly problémái azonban így is
számosak: nemcsak műfaján belül súlytalan, de a feketék szubkultúrájának
árnyalt bemutatását célzó jelenkori trendnek (a Fruitvale megállótól a Csuklyásokig)
sem lesz éllovasa.
Extrák: Director X. kedvenc
jelenetei, werkfilmek, egy videóklip (No
Shame).
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|